Baltimore 191,8 km - Reisverslag uit Baltimore, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Baltimore 191,8 km - Reisverslag uit Baltimore, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Baltimore 191,8 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

08 September 2011 | Ierland, Baltimore

Vandaag een relaxte dag, alles mag, niets moet. Ons kennende zijn we er toch op uit gegaan. Twee mooie routes genomen. De eerste naar Mizen head en de tweede naar Sheep’s Head. Allebei schiereilanden. Op weg naar Mizen Head hebben wij een verkeerde afslag genomen en kwamen op een bospad terecht, gelukkig geen tegenliggers. Na een aantal km’s weer terug op een normale smalle weg. Mizen Head is het meest Zuid Westelijke punt van Ierland. Via aangegeven wandelpaden kwamen wij bij het lichtbaken terecht. Op de terug weg moesten we een trap op van 99 treden. In Mizen Head ook de lunch gebruikt en daarna door gereden naar Sheep’s Head. Dat was echt een hele smalle weg, 1-baans steil omhoog. Geduimd dat wij geen tegenliggers zouden ontmoeten. Helaas hard moeten remmen want er kwam een tegenligger aan, deze moest achteruit in een soort open plekje langs de weg, behoorlijk riskant. Na 23 km de TomTom aangezet en via een “normale” weg terug naar ons hotel. Vanavond moeten wij in de bar eten want er is een gay bruiloft en de receptie met diner wordt in het hotel gehouden.

• 08 September 2011 - 17:11

Annelies & Leen:

Goh en wij altijd maar denken dat de weggetjes bij ons in de polder smal zijn. Vergeleken met sheeps head lijken het bij ons wel 4 baans wegen :)
    Maar bedankt het was weer een schitterende rit.

groetjes

• 08 September 2011 - 17:31

Rene:

prachtige foto nummer 5 (doorkijk bij Mizen Head), moet ik misschien ook op mijn lijstje zetten :)