Dublin 0 km - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Dublin 0 km - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Dublin 0 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

22 September 2011 | Ierland, Dublin

Om 9.15 met de DART naar het centrum van Dublin gegaan en waren pas om 17.30 terug in ons hotel. Wij hebben ‘Hop on Hop off’ bus tickets gekocht. Onze eerste stop was bij de Trinity Universiteit van Dublin. Het was open dag en daardoor heel druk met ‘freshies’ zoals ze hier genoemd worden. De universiteit heeft 2 bibliotheken. De oudste , uit 1712, herbergt 200.000 antieke boeken en wordt de lange kamer genoemd. Er mochten geen foto’s genomen worden maar Kees heeft het toch gedaan. Onze gids is een student geschiedenis en als hij een boek nodig heeft moet hij handschoenen aan en komt er een security agent bij. De tweede herbergt kopieën van alle boeken die in Groot Brittannië en Ierland uitgegeven zijn. De volgende stop voor ons was de Kilmainham gevangenis. Kinderen en volwassenen werden bestraft voor het stelen van voedsel maar er zaten ook politieke gevangenen. De doodstraf is er t/m 1916 uitgevoerd. Het is nu een Nationaal Monument. Onze laatste stop was bij de National Gallery of Ireland, deze viel tegen want er was maar één verdieping open voor publiek en de rest was tijdelijk gesloten. Daarna verder met de benen wagen naar de bekendste winkelstraat van Dublin en een overdekt winkelcentrum. Niets gekocht!

• 22 September 2011 - 22:21

Rene:

He hij staat in verkeerde volgorde. Mooie foto's weer. Hoe waren de musea? staan geloof ik ook op mijn lijst