Charters Towers - Cairns 626 km - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Charters Towers - Cairns 626 km - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Charters Towers - Cairns 626 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

13 December 2009 | Australië, Cairns

In Cloncurry was er geen internet beschikbaar en in Charter Towers ook niet. Tot de receptioniste van ons motel vertelde dat het bij Mc Donalds wel beschikbaar was. Wij erheen en ja hoor, free Wifi. En natuurlijk de enige echte shakes.
Wij hebben de “oude”weg naar Cairns genomen in plaats van de kustweg. Als wij een woensdag van Cairns vertrekken dan rijden we ook de kustweg af, tot Sydney toe. De oude weg wordt hoofdzakelijk gebruikt door de roadtrains. Deze hebben dan ook voorrang. De weg is alleen in het midden, ongeveer de breedte van één auto, verhard . Als er een vrachtauto aankomt, moeten wij de berm in want zij denderen gewoon door met hoge snelheid. In Australië mag een vrachtauto net zo hard als een personen auto. Dat betekent dat ook de roadtrains met 130 km p.u. mogen rijden.
Als wij de kust naderen, worden de bomen weer hoger en het landschap groener. Ook zijn er weer wat meer mogelijkheden om een wandeling te maken. Het laatste stuk vanaf Kuranda ging de weg van boven naar beneden met hele scherpe bochten. Jammer was dat het Koala park al gesloten was. We gaan het een dinsdag opnieuw proberen. De regenwouden rondom Cairns zijn het enige gebied waar nog casuaris in het wild voorkomen.
Door de langdurende droogtes zijn er heel veel brandhaarden. Elke avond op TV wordt men er voor gewaarschuwd. Hier en daar zagen wij de rookontwikkelingen.
In Cairns hebben wij een kamer met balkon met uitzicht op de boulevard en haven. Heel Chique allemaal. In de haven grote jachten en catamarans om naar het Great Barrier Reef te gaan.. Bij aankomst werd onze bagage uitgeladen en naar de kamer gebracht. Waar onze auto is,weten we niet want er was valet parking. Bij het avondeten waren de meeste mensen erop gekleed. Wij hebben ons aangepast. Kees in zijn korte broek en T-shirt en ik met mijn sandalen. Het leuke er van is, dat wij geen verschil in bediening gemerkt hebben. Ook dat is Australië. In de omgeving van ons hotel waren er heel veel Kerst activiteiten.
Annelies, Leen, Marian en Wim,
Wat zitplaatsen betreft, onderling ruilen mag. Wij staan onze zitplaatsen in geen geval af.

• 13 December 2009 - 14:17

Wim En Marian :

Zullen we dan maar afspreken dat we om de dag meerijden. Zelfs Marvin en Milou kijken mee. Zij vinden vooral de dieren het leukst. En dan natuurlijk de krokodillen die zijn geweldig vinden ze.Liefs W en M

• 13 December 2009 - 19:41

Leen En Annelies:

Goed idee, jammer dat die 2 hun zitplaatsen niet af willen staan, maar wij zijn al blij dat we "meemogen" toch? Wim, Marian
    genieten jullie er ook zo van?

veel liefs

• 13 December 2009 - 19:45

Leen En Annelies:

En dat is dan wel weer jammer he, die lelijke landschap ontsierende windmolens in de vrije natuur, doet mij sterk denken aan ons eilandje waar die idiote dingen ook al staan. Is het nou echt nodig? Maar dat is onze mening uiteraard

• 14 December 2009 - 04:39

Kevin & Dawn:

If you would like to see Koalas up close we can take you to Australia Zoo while you are in Brisbane.