Tennant Creek - Cloncurry 801 km - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Tennant Creek - Cloncurry 801 km - Reisverslag uit Cloncurry, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Tennant Creek - Cloncurry 801 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

11 December 2009 | Australië, Cloncurry

Vanaf vandaag rijden we via de “Barkly HWY” richting Cairns aan de kust en de bewoonde wereld. Vergis je niet, daar doen we 3 dagen over. Toch nog wat nieuwe plaatjes in Tennant Creek genomen. Gisteren zagen we ook nog een wild paard ( zag er niet wild uit ). Onze koffiestop bij de Barkly Homestead gehouden. Onze horloges en camera’s weer een half uur vooruit moeten zetten toen we de grens met Queensland passeerde. We lopen nu 9 uur vóór op jullie. Een roadtrain met hele grote autobanden. Er werd ons in 1999 verteld dat ze een ¼ miljoen dollar per stuk kosten. Ze zijn voor de immens grote vrachtwagens die in de open mijnen rijden. De diameter is ruim 3½ meter. In Camooweal ook nog even een pauze ingelast. Magnums gekocht. Voor wij ze betaald hadden, waren ze al gesmolten. Vlak voor Mount Isa veranderde het landschap. Van grote lege vlaktes in een bergachtig gebied met een achtbaan als snelweg.

• 12 December 2009 - 09:16

Mike Bos:

zoveel verschil dan. 5 years and 30 minutes denk dat die 30 minuten het deden :p

• 12 December 2009 - 14:50

Rene:

en hebben jullie de horloges 5 jaar vooruit gezet lol (foto 14)