Dunedin - Aoraki Mount Cook 342 km - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Dunedin - Aoraki Mount Cook 342 km - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Dunedin - Aoraki Mount Cook 342 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

15 November 2009 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Vandaag rijden we van Dunedin naar Aoraki /Mount Cook . Het eerste stuk nog langs de Oostkust en net boven Oamaru bij Pukeuri gaan we linksaf het binnenland in naar Aoraki Mount Cook . Onderweg een paar km’s extra gereden om de Moeraki Boulders te bezichtigen. Heel apart. Sommige zijn perfect rond als een voetbal maar wel beduidend groter. Andere zijn uit elkaar gevallen en dan kan je zien dat ze hol zijn en prachtig van kleur. We kwamen ook een site tegen met Maori tekeningen maar die waren heel slecht te zien. Ook even een fotostop ingelast bij de Waitaki Dam. Behoorlijk indrukwekkend hoor! Net boven Omarama weer een paar km’s extra gereden naar de Clay Cliffs. Het was een grindweg er naar toe en bij de ingang is er een hek wat je zelf open moet doen en nadat je erdoor was weer dicht moest doen. Eerst betalen in een “Honesty Box” . Er staat namelijk niemand bij, maar op goed vertrouwen nemen ze aan dat je betaald. Het was $5 entree maar wij hadden geen biljet van 5 dus er maar 10 NZD in gedaan. Het is privé bezit vandaar. Verderop nogmaals een hek, ik zei de gek weer uit de auto om Kees er door te laten. Hij heeft wel netjes op mij gewacht tot ik het hek weer dicht had. Eenmaal bij de Cliffs aangekomen was het nog 100 meter lopen. Weer een aanrader voor iedereen die in de buurt komt om dit te gaan bekijken. In Twizel gestopt voor 2 soorten brandstof, één voor de auto en één voor ons. Hoe dichter we bij Aoraki Mount Cook kwamen hoe ruwer de omgeving werd en opnieuw met sneeuw getopte bergen. Het laatste stuk reden we langs Lake Pukaki en wij hebben nog nooit zulk ijsblauw water gezien. Toen wij aankwamen in Aoraki Mount Cook regende het, was het koud en erg winderig ( niet van ons). Toen we bij onze lodge aankwamen sneeuwde het zelfs een beetje. Niet lachen daar he! In het koude Nederland.

• 15 November 2009 - 09:32

Wim En Marian:

Zo we zijn weer even mee geweest op vakantie. Wel vermoeiend hoor zoveel indrukken in zo'n korte tijd. Liefs W + M

• 15 November 2009 - 18:02

Ray En Mo:

jullie hebben het nog drukker als met werken
    maar wel mooi allemaal
    nou veel plezier en op naar australie :)
    groetjes ray en mo

• 15 November 2009 - 18:55

Arie En Wilma:

Ik kan maar 1 ding zeggen, de natuur in welke hoedanigheid is werkelijk schitterend op de foto`s, maar in werkelijkheid niet te beschrijven, dit moet je echt meemaken.
    Geniet verder van jullie bijzondere reis en wij genieten met jullie mee. P.S. ook met het eten (ha.ha.ha.)ga ik nu ook doen na een dag hard werken.
    Rij en doe voorzichtig en tot spoedig op de mail.

• 15 November 2009 - 19:44

Annelies:

Hallo daar

Kunnen we aub even een rustdag inlassen???? De omgeving is zo indrukwekkend, moet ik echt even verwerken hoor.
    Dat brandstof tanken voor ons was erg leuk maar vooral lekker.

En wat bedoel je met dat koude Nederland??? Het is - heb ik begrepen van onze thuisblijvers - schitterend, zonnig en droog weer hoor. In ieder geval in zeeland

liefs
    Annelies en Leen

• 15 November 2009 - 22:47

Kev And Dawn:

Noticed it's rather cold in NZ. You'll be pleased to know Adelaide has been experiencing a heatwave for the last 8 days or so with temperatures in the low 40's. It's coming across this way as we are expecting 34 degs. tomorrow. I also noticed it has been 40 degs in Alice.
    Hope the Kias didn't eat all the rubber on your rental car. They got ours when we were at Franz Josef.
    Cheers K & D.

• 18 November 2009 - 20:58

Arie & Wilma:

Die ijsschotsen op dat water was echt geweldig om te zien, maar weet het zeker geweldig om dit mee te maken.even een tussnstop voor de volgende rit !!! wij blijven jullie op de voet volgen ook al is het hier goed vertoeven met een goede hap en een lekkere borrel.