Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

24 December 2009 | Australië, Sydney

We hebben een dagkaart gekocht voor het openbaar vervoer. Om 10.15 op de bus gestapt naar Rose Bay waar ons watervliegtuig lag te wachten voor vertrek. We gaan namelijk lunchen bij Jonah’s, een chique restaurant helemaal boven op de top van een berg. Eerst met het watervliegtuig en omdat het niet aan kon meren langs de pier in Palm Beach werden we opgehaald met een bootje. Aan de pier werden we weer opgehaald met een busje. Een heel aparte menukaart. Wij kozen als voorgerecht: een trio van kwarteleitjes met zalm, spinazie en gerookte ham, afgetopt met echte kaviaar. Ons hoofdgerecht was John Dori, een visgerecht met garnalen, beenmerg en St.Jacobs schelpen, werkelijk verrukkelijk. Een kaasplankje als nagerecht maakte het helemaal af. Een restaurant met een prachtig uitzicht over de oceaan. Een echte aanrader. Om 15.45 werden we weer naar de pier gebracht waar het bootje lag te wachten om ons naar het watervliegtuig te brengen. Op de terug weg hebben we een rondvlucht over de Sydney haven gemaakt. Om kwart voor vijf waren we terug in Rose Bay. Met onze kaartjes konden we ook van de veerboten gebruik maken. Dus in Rose Bay op de veerboot gestapt naar Circular Quay. Daar vandaan nog een flinke wandeling gemaakt naar het Opera Huis en de Botanische tuin. Je ziet de vleermuizen hangen in de Botanische tuin. De vleermuizen zijn een beschermde diersoort in Australië. Om kwart over zeven waren we vermoeid maar voldaan terug in ons hotel.

• 24 December 2009 - 10:24

Rene:

ben blij dat jullie genieten van de vakantie maar ben ook blij dat het er bijna op zit (begin juliie een beetje te missen :) )

• 24 December 2009 - 13:21

Arie & Wilma:

Als dit zomaar een maaltijd is op 24 December wat moet dat dan wel niet worden met de kerst.
    Hele fijne kerstdagen toegewenst,geldt trouwens voor alle bezoekers van dit reisverslag,en we zien je binnenkort graag weer terug in de bewoonde wereld.
    Groeten Arie & Wilma

• 24 December 2009 - 13:44

Ray En Mo:

Hallo tante corrie en ome kees
    We kunnen jullie geen kerstkaart sturen dus bij deze een hele fijne kerstdagen.
    we blijven jullie volgen tot je weer terug bent
    (is erg leuk )

groeten raymond en monique

• 26 December 2009 - 04:14

Kevin & Dawn:

I wasn't able to get the 24th to load on my computer the first time I tried. Have it now so sorry about the message about your seaplane flight. The pictures are great.