Cairns 0 km - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Cairns 0 km - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Cairns 0 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

14 December 2009 | Australië, Cairns

Vandaag de hele dag doorgebracht op het Great Barrier Reef om te gaan snorkelen. Na 1½ uur varen kwamen we bij een heel groot ponton. Nadat we aangemeerd hadden, konden we zwemvesten, flippers, duikbril en natuurlijk een snorkel pakken. Dat gedaan en gelijk het water in. Kees heeft een onderwatercamera voor zijn verjaardag gehad en dat kwam goed van pas. Om 13.00 uur hebben we ook een gids bij het snorkelen geboekt. Met de gids mochten we buiten het afgezette gebied en kregen we uitleg over de verschillende koralen en vissen. Op een gegeven moment hoorde ik Kees roepen, een haai! De gids zei dat we mazzel hadden omdat de haai maar zelden in het rif gezien werd. Het was een “White Tip Reef Shark” , ongeveer 1½ meter lang. Ook zei de gids dat deze haaien niet erg gevaarlijk waren? Het ging ons allemaal te vlug en is het niet gelukt om er een foto van te maken. Om 15.30 moesten we het water uit om weer terug te varen naar Cairns. We konden er geen genoeg van krijgen en hadden er best wat langer willen blijven.

• 14 December 2009 - 12:03

Kevin & Dawn:

We will go to Australia Zoo on Monday 21st if you like. You really do need to spend more than an hour there.

• 14 December 2009 - 13:04

Rene:

zijn weer mooie foto's. jullie hebben een echte haai gezien? ik ben jaloers :)

• 14 December 2009 - 14:11

Arina:

Idd je hebt wel meer dan een uur nodig. Het is daar zo mooi. We hebben heel wat dierentuinen gezien maar dit is toch wel de allermooiste.
    Ramon is met een krokodil op de foto gegaan en de dames met een Koala. Een aanrader, deze zijn zo lief.....:-)
    Met een slang kan ook maar die vond ik persoonlijk nogal erg groot.

Donderdag gaan we op wintersport in Italie. Laptop gaat mee dus blijf ik jullie volgen.

Veel plezier daar.

Groetjes,
    Arina en de rest van de clan

• 14 December 2009 - 17:02

Wim En Marian:

Deze keer niet op de achterbank, maar onder water. Prachtig liefs W en M

• 15 December 2009 - 11:06

Arie & Wilma:

het ene plekkie nog mooier dan het andere.
    het is en blijft zeer indrukwekkend allemaal.
    en echt onze complimenten voor jullie hartstochtelijk geschreven reisverslagen,helemaal te gek!!
    groeten Arie & Wilma