Portrush - Belfast 154,8 km - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Portrush - Belfast 154,8 km - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Portrush - Belfast 154,8 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

19 September 2011 | Ierland, Dublin

Vandaag gaan wij naar Belfast en dat doen wij natuurlijk via de ‘groene’ weggetjes. Onderweg een ochtendwandeling gemaakt in het Glenariff Forest Park. In het bos is een gemarkeerde wandeling aangegeven van 3 km naar een paar watervallen. Het begon met een snel stromende rivier met kleine niveau verschillen tot dat wij bij de 1e waterval ‘Ess-na-Larach’ kwamen. Daar was het niveau verschil natuurlijk veel groter. De 2e waterval ‘Ess-na-Crub’ was veel breder en iets minder hoog. Bij terugkomst op de parkeerplaats even koffie gedronken voordat we weer verdergaan. Vlak vóór Belfast zagen wij de M. Hier gestopt voor onze lunch en Kees heeft zijn milkshake erbij genomen. Om kwart over 1 waren wij bij ons hotel. Opnieuw in het centrum en van binnen heel modern. Het is overal betaald parkeren en ook vrij prijzig. Even koffie gedronken en daarna gaan wandelen naar de Titanic Quarters. Hier een wetenschappelijk museum bezocht, de W5. Dit lijkt een beetje op het Evoluon in Nederland.

• 19 September 2011 - 21:11

Rene:

prachtig landschap!! :) dat park moet je maar bij jullie tips voor mij doen :)