Portrush 102,8 km - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Portrush 102,8 km - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Portrush 102,8 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

18 September 2011 | Ierland, Dublin

Ons hotel kijkt uit op de oceaan en wij zijn na het ontbijt een ochtendwandeling gaan maken langs de boulevard. Heerlijk even uitwaaien. Daarna naar de Carrick-A-Rede Rope Bridge. De touwbrug overspant een kloof en hangt 25 meter boven zee. Het eilandje aan de overkant werd vroeger gebruikt door de zalmvissers. Toen naar de Giant’s Causeway. Dit natuurwonder is een van de grootste bezienswaardigheden van Ierland. De ‘reuzendam’ bestaat uit duizenden zeskantige basaltzuilen. Het is een hele culturele dag geworden want wij zijn ook het ‘Dunluce’ kasteel nog wezen bezichtigen. Het kasteel dateert grotendeels uit de 16e en 17e eeuw. Het is goed mogelijk dat de buitenmuren met de twee ronde torens nog ouder zijn ( vanaf de 14e eeuw). Alsof dat nog niet genoeg was, zijn wij ook nog even naar de ‘Mussenden’ tempel gegaan. Hierna in de hotelbar nog even een glaasje gedronken en daarna aan onze website gaan werken tot het diner.

• 18 September 2011 - 20:50

Annelies En Leen:

Wat men in ieder geval niet kan zeggen, is dat jullie cultuurbarbaren zijn.
    Petje af hoor.
    Oh en heb ik het al gezegd?
    Geweldige foto's :)

groetjes

• 19 September 2011 - 07:08

Rene:

Prachtige foto's :D, dit staat ook op mijn reislijst :) maar wie is die rare figuur in de toren? :)

• 19 September 2011 - 17:11

Annelies En Leen:

Ik heb ook nog even zitten puzzelen op dat figuurtje in de toren Rene.
    Maar volgens mij is dat nou een leprechaun. Die zie je nog maar zelden in het wild :)