Proserpine - Gladstone 603 km - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Proserpine - Gladstone 603 km - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Proserpine - Gladstone 603 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

17 December 2009 | Australië, Gladstone

Ook vandaag weer een tropische regenbui gehad. Richting Rockhampton konden we goed merken dat we de tropen gingen verlaten. De omgeving werd dorder en droger. Geen tropische regenwouden meer. Bij Rockhampton de “Heritage Village” bezocht. Een historisch dorp hersteld en/of nagebouwd. We hebben volgens de Aussies zeker een oude kop want we kregen senioren korting. En dat terwijl het echte oudjes zijn, vanaf 70 en ouder, die bezig zijn om het dorp in oude luister te herstellen. In Rockhampton zelf zijn we langs de rivier gaan wandelen om foto’s te kunnen maken van prachtige oude gebouwen uit de 19e eeuw.
De Rabobank stond er heel klein tussen. We vinden trouwens dat de M van de enige echte milkshakes ook een plaatsje in ons album verdiend. In Rockhampton weer de Steenbokskeerkring gepasseerd. Wij zijn nu niet meer in de tropen maar in de subtropen. Bij aankomst in Gladstone gelijk naar de haven gereden. Volgens de Capitool reisgids is het een van de grootste van Australië. Het was gewoon een mooi uitkijkpunt voor ons. Vanaf ons balkon kijken we ook uit op de haven en omgeving maar dat wisten we toen nog niet.

• 17 December 2009 - 11:52

Silje Fagerås Hansen:

Hey there we just got your card you send us. Things are going good, we just finished shopping the x-mas pressants. It is snowing outside. Mike has not gotten work yet. But he has applied for several. I see the pictures now and then but i am really busy studying for my exams. I am done with my last exam on friday, will check the site totaly in the weekend.

Hilsner og god jul fra Silje

• 17 December 2009 - 12:22

Rene:

ziet er weer prachtig uit. en ik weet dat jullie nog een paar weken hebben maar zoek alvast de winterkleding op want hier sneeuwt het (echt waar!)

• 17 December 2009 - 16:17

Wim En Marian:

Lieve Corrie ik heb uitgerekent dat het nu bij jullie 18 december is. Dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Kees en jij natuurlijk met je vrouw. Een hele dikke kus van Wim en mij. En de foto's waren weer geweldig Liefs Wim en Marian

• 17 December 2009 - 19:44

Leen En Annelies:

Hallo bikkels

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Corrie, en nog vele jaartjes erbij.

Ik ben een beetje ziek aan hetworden. De temperatuursschommelingen zijn mij iets te veel geworden. De ene dag 35 C en bloedheet in Aussie en een dag later -3 C en veel sneeuw in zeeland, is niet goed voor een mensje zoals ik,
    maar ik geniet nog steeds van jullie prachtige reis en foto's

Veel liefs

• 18 December 2009 - 01:26

Rene:

kom net thuis van me werk en sta op het punt naar bed te gaan (02.25 uur) maar moest nog even 1 belangrijk ding zeggen:
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG, MA!!!!! :D :D :D

• 18 December 2009 - 06:37

Mike En Silje :

Van harte gefeliciteerd Mam ook van Silje hoop dat je een hele leuke dag hebt

• 18 December 2009 - 08:07

Jan De Leeuw Van W:

Hoi Corrie,

Als je gisteren al als senior werd gezien, dan vandaag helemaal :)
    Van Harte gefeliciteerd en nog vele jaren.

• 18 December 2009 - 12:15

Johan:

Hoi Corrie,

Vandaag de 18e ! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik neem er vanavond wel een neut op hoor. Geniet nog lekker samen van je vakantie.

Groetjes

Johan

• 18 December 2009 - 18:59

Arina:

Hoi,

Ten eerste Corrie gefeliciteerd met je verjaardag.
    Zo te zien hebben jullie het nog steeds naar je zin.

Leuke foto's. Het is een mooi dagboek aan het worden.

Groetjes vanuit een koud Ortisei, Italie (-13 graden-overdag)

• 19 December 2009 - 18:27

Sascha:

Lieve Corrie,

Sorry, sorry te laat... maar alsnog van harte gefeliciteerd! Geniet nog van de laatste dagen, voor jullie het weten zijn jullie weer thuis.

Liefs,

Sas