Cairns 63 km - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Cairns 63 km - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Cairns 63 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

15 December 2009 | Australië, Cairns

We hebben ons om 3.00 uur wakker laten maken. We worden namelijk om 4 uur opgehaald om te gaan ballonvaren. Het is 1½ uur rijden naar een geschikte plek om op te stijgen. Een veld tussen de koeien. De landeigenaren krijgen een vergoeding voor het gebruik van hun land. We “varen” over beekjes, mango- en bananenbomen en suikerrietvelden. De mangobomen zijn overdekt met gaas tegen de fruitbats ( vleermuizen). Alles met prachtige vergezichten. Het is behoorlijk heet als de piloot de branders aanzet.
Een foto gemaakt van de schaduw van onze ballon. Het is een fantastische ervaring om als een vogel in de lucht te zijn. Bij de landing kantelde de mand maar de piloot zei dat het toch een gecontroleerde landing was. In plaats van eruit klimmen werd het eruit kruipen. Daarna heeft iedereen een handje geholpen om de ballon op te ruimen. Na het ballon varen was er een champagne ontbijt. Om kwart over tien waren we weer terug bij ons hotel. Even opgefrist en toen de receptie gebeld of ze onze auto voor wilden rijden. We zijn naar Kuranda gereden om met de Sky Rail mee te gaan. Ook dat was weer een enorme ervaring. In een gondel over de toppen van het regenwoud. Er waren 3 stations waar je even uit kon stappen. Daarna nog even het oude treinstation van Kuranda bezocht en toen naar de Koala Garden. Even een voorproefje van de Australiën Zoo van Steve Irwin waar we 21 december naar toe gaan. Het was heel klein maar in ieder geval hebben we even een koala vast kunnen houden. Er zaten ook kangaroes, krokodillen en slangen.Terug gereden naar ons hotel en in de omgeving gaan wandelen en nog wat foto’s gemaakt. Het verbaasd ons nog steeds dat er zoveel openbare voorzieningen zijn zoals het zwembad, zie foto’s. Ook staan er overal in het park fitness toestellen en ook BBQ’s. Alles is super schoon en niet beklad. Op het droog gevallen strand liepen er lepelaars, pelikanen en een heleboel krabbetjes.

• 15 December 2009 - 11:23

Arina:

SUPER!!!

We hebben dezelfde trip gedaan:-)

Beleef het weer helemaal.
    Groetjes

• 15 December 2009 - 11:24

Kevin & Dawn:

We will enjoy Australia Zoo too as we haven't been since 2003 and they have a done a lot there since then.

• 15 December 2009 - 14:12

Rene:

prachtige foto's van een prachtig landschap (schitterend vanuit een luchtballon)
    Pa heb mijn recorder gezet voor Little Lord Fauntleroy met Alec Guiness (volgens gids maar uit '80?) is alleen op ARD (Duitsland)

• 15 December 2009 - 18:57

Wim En Marian:

Dit was weer genieten. Schattig die koala op je arm. Zo'n reis is volgens ons zo ontzettend indrukwekkend dat je nog heel veel tijd nodig hebt om het te verwerken. liefs W en M