Halls Gap - Adelaide 511 km - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Halls Gap - Adelaide 511 km - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Halls Gap - Adelaide 511 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

26 November 2009 | Australië, Adelaide

We hebben vandaag 500 km gereden van Halls Gap naar Adelaide door de graanstreek van Victoria en Zuid Australië . Voor Nederlandse begrippen zijn het heel veel kilometers, maar voor Australische begrippen zijn 500 km. “just around the corner”. Voor het eerst ook levende wallaby’s en kangaroes gezien. Bij Bordertown, de grens tussen Victoria en Zuid Australië, hebben wij onze horloges een half uur terug gezet. Het is hier nu 9½ later dan in Nederland. In NSW en Victoria was het 10 uur later. Bij aankomst in Adelaide eerst naar een Europcar dealer gegaan. Onze VW display gaf telkens aan dat hij een servicebeurt nodig had. Dit doorgegeven en toen moesten wij de auto omruilen voor een andere. Op nieuw een VW Jetta maar wel minder luxe. Gelijk gevraagd hoe wij de stand van de buitenspiegels konden wijzigen. Lachen weer. Het bleek een knop te zijn waar wij al een paar keer aan gedraaid hadden. De knop werkte ook als een soort joystick. Dus nu staan ook de buitenspiegels zoals wij het wilden. Daarna, zoals jullie van ons gewend zijn, gelijk de stad gaan verkennen. Op sommige plaatsen ligt het geld op straat. ’s Avonds naar een visrestaurant geweest waar wij 6 jaar geleden ook gegeten hebben. Kees wist het nog precies te vinden. Onze twee koppen bij elkaar maken toch weer een goed paar.

• 26 November 2009 - 17:10

Wim En Marian:

Ik heb gekeken op internet wat het verschil is tussen een kangaroe en een wallaby het was me niet duidelijk ik hoor het wel uit gebreid wanneer jullie thuis zijn. Maar dat duurt voor jullie nog een heeeeeeeeeeeeeele tijd.

• 26 November 2009 - 17:19

Rene:

ah allemaal goede muziek. was toevallig zelf ook naar Fleetwood Mac aan het luisteren in mijnhj auto (nu the Beach Boys)

• 26 November 2009 - 19:27

Arina:

Hallo Corrie en Kees,

Zo te zien hebben jullie het heel goed naar je zin.
    Weer mooie foto's. Niet even de oversteek gemaakt naar Tasmanie?
    Nu toch richting Ayers Rock? Super!
    Blijf schrijven en vooral veel foto's maken.
    Jullie laten de site toch zeker ook afdrukken?
    Weet zeker dat deze later dan veel ingekeken wordt.

Groetjes,
    Arina

• 26 November 2009 - 19:40

Annelies En Leen:

He bofkontjes

Even een paar daagjes ingehaald, maar ik ben weer op gelijke voet met jullie.
    Jammer dat ik de cd van Neil Diamond gemist heb zeg, welke was het??

Oh ik hoorde trouwens, als het jullie interesseert dat het pijpestelen regent in nederland. Het komt met bakken uit de hemel zetten. Maar wij zitten lekker droog en zonnig nietwaar?

groetjes en tot gauw