Melbourne 0 km - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Melbourne 0 km - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Melbourne 0 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

22 November 2009 | Australië, Melbourne

Het is vannacht noodweer geweest in Melbourne. Wij weten niet of jullie er wat van meekrijgen in Nederland maar in heel Aussie zijn de temperaturen gemiddeld 25º hoger dan normaal in deze tijd vaan het jaar. Er wordt constant gewaarschuwd voor bosbranden. Gelukkig is de temperatuur in Melbourne , door het noodweer, wat gedaald. Het is nu zo’n 20º. We waren nog geen 10 minuten aan het wandelen en het begon opnieuw te regenen. Gauw terug naar ons hotel om onze jassen op te halen. Weer buiten gekomen was de regenbui een hoosbui geworden. Toch door gewandeld en alles kunnen zien wat op ons verlanglijstje stond. Bij Myer, een grote winkelketen, staat in de etalages ( 8 stuks, +/- 40 meter ) het verhaaltje van het varkentje Olivia. In de stromende regen stond een lange rij ouders met kinderen te wachten tot zij aan de beurt waren om wat te zien. Het verhaaltje was met bewegende beelden ( varkentjes) en geluid te horen. Het was een leuk gezicht om al die kleintjes met hun neus tegen de etalageruit gedrukt te zien. Daarna op de City Circle Tram gestapt om naar ons hotel terug te gaan. Toch nog even bij de Victoria Market uitgestapt. Dat schijnt de grootste markt in de staat Victoria te zijn. Werkelijk alles is er te krijgen. Een hal met kleding, souvenirs en prullaria. Een hal met alleen maar delicatessen. Dan nog een hal met vlees en één met vis. Een half uur op de tram staan wachten en toen besloten om toch maar naar ons hotel terug te lopen. Opnieuw een hele fijne dag ondanks de regen.

• 22 November 2009 - 12:08

Wim En Marian:

Hebben wel wat mee gekregen van de hitte in Australië. We dachten gehoord te hebben dat er veel bosbranden waren. Dus fijn dat het zo regent. Jullie zijn toch niet klein te krijgen. Liefs W en M

• 23 November 2009 - 11:03

Ray En Mo:

zo te zien vermaken jullie je wel.

veel plezier nog

ray en mo

• 23 November 2009 - 11:11

Jan En Willy:

Hallo vakantiegangers zo te zien hebben jullie het heel goed naar je zin
    Ik begrijp dat je niet meer wist wanneer wij met vakantie gaan 27-11
    maar toch goed van je dat je er aan denkt daar in dat verre Australie.

groetjes,

Jan en Willy

• 23 November 2009 - 20:37

Johan:

Cor, denk je nou nog wel een beetje aan al die calorieën ??

PS: Sollicitaties is niks geworden helaas, maar goed het is maar een spelletje

Groetjes
    Johan