Canberra - Wodonga 440 km - Reisverslag uit Wodonga, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Canberra - Wodonga 440 km - Reisverslag uit Wodonga, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Canberra - Wodonga 440 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

20 November 2009 | Australië, Wodonga

Vandaag rijden we via Thredbo naar Wodonga. In Cooma zou er een imposant bouwwerk zijn, dit niet gevonden maar wel een muur met leuke afbeeldingen. Aangekomen bij Jindabyne, bij de toegang naar het Kosciuszko Nationaal Park, een dagpas gekocht. Bij de ingang stond een bord dat de weg door het park na Thredbo niet geschikt is voor vrachtwagens, auto’s met caravan en lange opleggers en bussen. In Thredbo zijn we met een stoeltjes lift naar de top van Mt. Kosciuszko ( hoogste berg van Australië,2229 m ) gegaan. De stoeltjeslift deed er 20 minuten over. Een leuke bijkomstigheid was dat wij een seniorenkorting kregen ( ha,ha,ha). Beneden was het 29º en boven was het koel en lag er hier en daar een beetje sneeuw. ’s Winters is het een ski resort en zomers is het een resort voor mountainbikers. De rode paaltjes langs de weg geven de sneeuwhoogtes aan. De zilverkleurige bomen lijken dood te zijn maar zijn het niet. Bij ons vertrek uit Thredbo begon een slingerweg van 78 km waar wij 1¾ uur over gedaan hebben. Net voor Corryong reden we de grens over naar Victoria. We werden weer een beetje jong want op één van onze CD’s stond: Roll over Beethoven van ELO, even lekker hard gezet. Hierna even een fotostop gemaakt bij “The Snowy Mountain Scheme”, Murray 1 Powerstation. In de auto gebeld naar Blazing Stump Motel om te vragen of ze een kamer voor ons hadden. Dat hadden ze. We kregen ook een SMS van Kevin en Dawn op ons nieuwe mobiel nummer, heel leuk. Onze auto rijdt prima maar wij zouden hem niet willen hebben. De opbergruimtes stellen niets voor. De brillen passen niet in het vakje voor brillen. De Cd’s passen niet in de CD bergplaats. Als er achterin passagiers zitten,moeten ze hun benen optrekken want ze passen niet tussen de stoelen. Ook niet als de voorste stoelen helemaal naar voren staan. Geef ons maar een TOYOTA.

• 20 November 2009 - 09:40

Rene:

val een beetje in herhaling maar zier er allemaal weer prachtig uit :) en wat betreft de auto, had erger gekund had een renault kunnen zijn lol

• 20 November 2009 - 15:20

Wim En Marian:

Het is nu hier vrijdag 16.45.Even gezellig jullie volgen ziet er goed uit maar volgens mij weer heel anders maar dat is logisch ander land.Het is te zien dat jullie genieten.liefs W en M

• 20 November 2009 - 19:16

Annelies:

Even iets heeeeeeel anders!!!!!!!!!!!!!!!

RENE BOS WAT IS ER MIS MET RENAULT???????

Onze Kangoo is toevallig geweldiger dan een Toyota

Kees en Corrie, wordt het niet tijd dat wij eens even van plaats ruilen, jullie in het natte zeeland van ons en wij in jullie vakantie zeeland??

Ik hoor het wel

• 21 November 2009 - 11:01

Rene:

oh niks mis mee in het algemeen hoor tante, ze hebben mooie modellen. pas als ze wit zijn met drie rode ballen moet je je zorgen gaan maken (Rijd daar dagelijks in :( )