Kaikoura 12 km - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Kaikoura 12 km - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Kaikoura 12 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

06 November 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Een vroege start vandaag want we moeten ons om 8 uur melden bij de Dolphin Encounter. We hebben daar een excursie geboekt om naar dolfijnen te kijken. Je kon er ook mee gaan zwemmen maar achteraf zijn we heel blij dat we dat niet gekozen hebben, de temperatuur van het water was maar 8 graden. We hoorden pas vandaag dat het doorging want de weersomstandigheden waren gisteren niet hoopgevend. Eerst kregen we een briefing over het hoe en wat. Dan gingen de zwemmers naar binnen om zich om te kleden in een wetsuit, eerst een heel pak en daar overheen nog een soort body. Dit laatste was hilarisch om te zien. Het had een soort luiersluiting tussen de benen die door middel van klittenband dicht ging. Alleen had iedereen deze flappen nog loshangen. Toen wij naar binnen. Met zijn allen in een bus naar de haven waar de boten klaar lagen. Op de boot nogmaals uitleg over veiligheid enz. Ook stonden er een stuk of 15 emmers, dit waren kotsemmers, ja kotsemmers. Iedereen een beetje stoer lachen maar eenmaal in open wateren waren alle emmers in gebruik. Ook Kees heeft er één bemachtigd. Het is gebleken dat ik in ieder geval zeebenen heb. Na +/- 30 minuten werden er dolfijnen gesignaleerd. De meeste zwemmers gingen het water in en de kijkers natuurlijk volop fotograferen. Het gaat zo snel maar het is mij toch gelukt om er één in beeld te krijgen die uit het water omhoog sprong. Kees heeft tussen neus en lippen door er ook een paar ( missers) gemaakt maar dat komt doordat hij in 1 hand een emmer had. Ook de albatrossen zijn we niet vergeten. Deze zijn ontzettend groot en kunnen een spanwijdte van wel 5 meter bereiken.Tot 3 keer toe is de boot op zoek gegaan naar een nieuwe school dolfijnen. Er werd van te voren ook nog verteld dat als er geen dolfijnen gespot werden, je het geld terug zou krijgen. D at hoor je toch niet vaak. Toen we weer terug waren in Kaikuora zijn we gelijk naar ons motel gereden. Kees moest eerst weer wat opknappen. Na een uurtje ging het wel weer en zijn we naar Point Kean gereden. Er is daar een zeeleeuwenkolonie. Onderweg, op aanraden van de motel eigenaresse, bij een BBQ kraam gestopt. Deze had alleen maar verse vis en/of schaaldieren. Heerlijke St.Jacobs schelpen genomen en “Green lip “mosselen. Deze laatste zijn wel 7 cm lang en heerlijk vol en vlezig van smaak. Ze zijn aan de rand van de schelp echt groen. Bij Point Kean aangekomen even foto’s gemaakt van een tweetal zeeleeuwen en toen een lange wandeling gemaakt boven langs Point Kean , dwars tussen loslopende koeien door, en beneden langs terug. Langs de kust op de rotsen nog heel veel zeeleeuwen gespot. Het was behoorlijk warm dus we vonden dat we nog wel wat lekkers verdiend hadden. Weer gestopt bij de BBQ kraam en allebei een halve kreeft genomen, zo vers van de BBQ. Lekker decadent He! Inmiddels liep het al tegen vijven dus maar naar ons motel terug gereden om ons wat op te knappen en even uit te rusten. Ik ben nog steeds niet opgeknapt van een griepje en de laatste drie nachten haast niet geslapen van het hoesten en Kees natuurlijk ook niet. Die vond het wel erg lang duren dus naar een dokter gegaan. In Nederland ga ik maar zelden maar aan de andere kant van de wereld is natuurlijk veel spannender. Resultaat? Hetzelfde als in Nederland waarschijnlijk, een antibioticakuur.

• 07 November 2009 - 10:40

Rayenmo:

dit is echt leuk om te volgen.
    en het eten smaakt ook prima zie ik

• 07 November 2009 - 11:18

Wim En Marian:

Hebben net jullie reisverslag weer gelezen. En natuurlijk ook de foto's bekeken heel indrukwekkend die dolfijnen in het water. Jammer dat Kees zijn emmer moest gebruiken. Ik hoop voor Corrie dat de antibiotica aanslaat. Tot het volgende reisverslag liefs W+M

• 07 November 2009 - 11:33

Arie En Wilma:

Beste Wha,ik neem aan dat je die emmer van boord meegenomen hebt voor de rest van je reis,al is het alleen maar om de restanten van de kreeften in te doen die je de komende weken gaat verwerken.
    Toru het beste met je kuur en dat je snel opknapt.
    Wij kijken uit naar het volgende verslag,het is net of we zelf op reis zijn.

• 07 November 2009 - 12:07

Rene:

mooie foto van die springend dolfijn, ma!
    ziet er daar heel mooi uit, ik wil ook!
    hou er rekening mee dat jullie nog 7 weken moeten dadelijk zijn jullie tonnetje rond van al dat lekkere eten lol

• 08 November 2009 - 00:32

Mike Bos:

hmm word meestal ook wel zeeziek maar is makkelijk remedie voor gember pillen werken als de beste. simpel en makkelijk voor de volgende keer :p