Kamøyvær 26 km - Reisverslag uit Kamøyvær, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Kamøyvær 26 km - Reisverslag uit Kamøyvær, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Kamøyvær 26 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

01 Juli 2010 | Noorwegen, Kamøyvær

Na het ontbijt eerst naar ons nieuwe hotel in Kamøyvær gereden voor vannacht. Het was te vroeg om al naar Honningsvåg te gaan. Even onze website bij zitten werken en met een stel Nederlanders zitten kletsen. Om half elf naar Honningsvåg gereden en daar even langs de haven gelopen en wat rond gekeken. We hebben hier de Kingcrabsafari geboekt die om 12 uur vertrekt. We moesten speciale pakken aan voor de veiligheid. Als je overboord sloeg, zou je blijven drijven? We varen namelijk met een Zodiak eerst naar de vangnetten toe om er een paar krabben uit te halen voor onze lunch. Heel gaaf trouwens om met 70 km over het water te scheuren. We waren met zijn vijven en we hebben twee behoorlijke krabben uit het vangnet gehaald. De rest is weer netjes te water gelaten( nog in het net). Daar vandaan zijn we naar een aanlegplaats gevaren waar een grote Samitent stond. Buiten werden de krabben netjes ontleed en alles wat gegeten kon worden in een bak verzameld. In de tent brandde het vuur met de kookpot er boven om onze “vangst” klaar te maken om opgepeuzeld te worden. Dat hebben we dan ook gedaan. Heerlijk, verser dan dit kan echt niet en de smaak is er dan ook naar. Na even nagetafeld te hebben zijn we weer keihard terug gevaren naar Honningsvåg.

• 01 Juli 2010 - 20:02

Arina:

Hallo,

Ben weer terug vanuit Italie en heb heel wat bij te lezen. Er staan al heel wat verhalen.
    Snel even de laatste foto;s bekeken en die zien er gaaf uit.

Kees wat heb je een gaaf vest! Daar aangeschaft?

En zo te zien komen jullie qua eten niets te kort;-)

Groetjes en geniet er van.
    Arina

• 01 Juli 2010 - 23:05

Rene:

LEUKE FOTO MET DIE TROLL :D
    is dat beeld v/d hond van Bamse, de Sint Bernard? zeker een flinke krab, hoop dat de vissers de netten snel hebben verplaatst anders zijn ze dadelijk hele vangst aan jullie kwijt lol
    groetjes
    (oh tante annelies was blijkbaar iets te optimistisch wat betreft slagen Stephanie, kreeg berichtje van haar ze weet nog niets)

• 02 Juli 2010 - 17:51

Annelies:

Ben weer op temperatuur,
    geniet volop mee.

Rene, ik had ook gezegd voor NEGENTIG % geslaagd.

• 03 Juli 2010 - 14:28

Anja En Leo:

Wat hebben jullie weer
    iets schitterends meegemaakt!!
    Met zo'n eigengevangen
    krabbetje kan je je maaltje wel doen en dan in zo'n samitent gezellig
    oppeuzelen, fantastisch!!
    Gr. Anja en Leo