Kamøyvær - Alta via Hammerfest 335 km - Reisverslag uit Alta, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Kamøyvær - Alta via Hammerfest 335 km - Reisverslag uit Alta, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Kamøyvær - Alta via Hammerfest 335 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

02 Juli 2010 | Noorwegen, Alta

Het is maar 6 graden vanochtend maar omdat er geen wind staat voelt het niet koud aan. Hier en daar ligt er nog steeds sneeuw op de bergen. Sommige rotspartijen lijken op de Pancake Rocks uit Nieuw Zeeland. Onze eindbestemming voor vandaag is Alta, 215 km bij Kamøyvær vandaan. We nemen een omweg van 110 km naar Hammersfest. Hammersfest is de Noordelijkste stad ter wereld. Om daar te komen moeten we over een brug met een lengte van 750 m en een hoogte van 26 m boven het water. Eerst even koffie gedronken en daarna een wandeling gemaakt langs de haven. De kerk in Hammersfest is gebouwd in de vorm van een droogrek voor vis. Schijnt van binnen ook erg mooi te zijn maar helaas voor ons was de kerk gesloten wegens de bouw van een nieuw orgel. Ons hotel in Alta is nieuw en heel modern. Gauw even van het toilet gebruik gemaakt en naar het Alta museum. Het museum staat in het gebied waar rotstekeningen ontdekt zijn uit het Stenen Tijdperk en variëren in ouderdom van 2500 tot 6200 jaar. Een systeem van houten wandelpaden van in totaal ca. 3 km is aangelegd langs de belangrijkste tekeningen. We waren weer een paar uur in beweging. Daarna gauw terug naar ons hotel want Nederland voetbalt vandaag. Jammer voor Kees maar deze wedstrijd werd in Noorwegen niet uitgezonden.

• 02 Juli 2010 - 23:33

Rene:

kan je zeggen pa, Nederland staat in halve finale (tegen Uruguay). ze begonnen met 1-0 achterstand tegen brazilie in eerste helft maar hebben uiteindelijk gewonnen met 2-1 (brazilianen konden niet tegen hun verlies begreep ik uit nieuwsberichten).
    zijn weer mooie foto's, mooi maar ruig landschap :)

• 03 Juli 2010 - 14:33

Anja En Leo:

Weer hetzelfde hoor luitjes, een schitterende route en ja
    hoor, weer rendieren.
    We genieten volop mee.
    We kunnen nog met trots zeggen dat we van Brazilie gewonnen hebben
    (maar dit zullen jullie inmiddels vast wel weten)