Beitostølen - Oslo 227 km - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Beitostølen - Oslo 227 km - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Beitostølen - Oslo 227 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

16 Juli 2010 | Noorwegen, Oslo

Vanmorgen begonnen aan onze laatste rit in Noorwegen. Het is opnieuw een schitterende weg naar Oslo toe. Ons hotel ligt aan de Karl Johans Gate wat midden in het centrum is. Het was een hele toer, zelfs met de TomTom, om bij ons hotel te komen. De straat is halverwege een heel stuk afgesloten voor verkeer, zogenaamde voetgangerszone, en de TomTom herkend dit niet. De straten zijn in slechte staat met veel gaten en er rijdt ook een tram door. Parkeren bij het hotel gaat niet maar op 10 minuten lopen afstand een garage gevonden. Terug bij het hotel onze bagage op de kamer gezet en gelijk gaan wandelen. Aan het einde van genoemde straat staat het paleis. We waren net op tijd om het wisselen van de wacht te zien. De tuin van het paleis is voor een heel groot gedeelte voor het publiek toegankelijk. Voor een bezichtiging van het paleis kon je kaarten kopen bij alle postkantoren maar je kon ook wachten bij het paleis of er nog vrije plaatsen over waren. Toen er een groep naar binnen ging waren er maar 5 plaatsen over en er stond een hele rij. Naar het centraal station gelopen aan het andere eind van de Karl Johans Gate. Kaarten gekocht voor 4 uur, deze is met een Engelse gids. De bezichtiging is echt een must als je in Oslo bent. Prachtig paleis met hele mooie kamers. Wij hebben ook de suite gezien waar alle staatshoofden logeren als zij naar Oslo komen. De laatste keer heeft Koningin Beatrix hier geslapen. Zoals verwacht mochten er binnen geen foto’s gemaakt worden. De rondleiding heeft één uur geduurd. Daarna de wandeling gaan doen uit de Capitool reisgids. Om 18.30 waren wij terug bij ons hotel met vermoeide voetjes. Ons opgefrist en een restaurant gaan zoeken. Het is Egon geworden, hetzelfde als in Harstad waar we met Mike en Silje gegeten hebben. De goden zijn met ons want het is schitterend weer en alle terrassen zitten vol. Heel gezellig dus na het eten nog een rondje wezen wandelen.

• 16 Juli 2010 - 20:32

Annelies:

o,o, lieve schatten, wat een prachtige reis weer.
    Het zit er jammer genoeg weer bijna op.

Kees, jij kunt tenminste zeggen dat jij je 62ste verjaardag in Noorwegen gevierd heb, en je 62ste vier je tenslotte maar 1 keer in leven.

Ik heb in ieder geval genoten op de achterbank, (zonder de satesaus)

kus

• 17 Juli 2010 - 10:20

Rene:

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG PA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
    (en u gefeliciteerd met u kleine broertje Tante :D)

• 17 Juli 2010 - 14:20

Arina:

Wat zien ik,jarig?

Gefeliciteerd!

Groetjes en een veilige reis terug.
    Dag!

• 17 Juli 2010 - 15:17

Jan En Willy:

Hallo vakantie gangers het zit er bijna weer op jullie hebben weer een prachtige reis gemaakt.
    Kees van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

groetjes,

Jan en Willy