Franz Josef - Wanaka 322 km - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Franz Josef - Wanaka 322 km - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Franz Josef - Wanaka 322 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

11 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Woensdag, 11 november ’09. We zijn alweer 11 dagen onderweg. Na een schandalig ontbijt van flensjes met banaan, bacon en honing/stroop gaan we verder naar Wanaka. Vanmorgen regende het pijpenstelen maar na een uurtje rijden begon het zonnetje langzaam de overhand te nemen. Toen wij Christchurch verlieten kwamen we een 1-baans brug tegen, gauw foto gemaakt want dat zie je bij ons niet. Hier in Nieuw Zeeland is volgens ons elke brug 1-baans dus gestopt met foto’s er van te nemen. In Wanaka aangekomen eerst naar Wanaka’s Puzzling World gegaan. Door illusie lijkt het soms of je heel groot ben of heel klein. Een rechte lijn lijkt scheef. Een olifant heeft 8 poten. Je stond scheef in een schuine kamer maar op een trapje moest je recht staan. Het water liep omhoog? Heel verwarrend allemaal. Er was ook een doolhof, de grootste in het Zuidelijk Halfrond werd verteld. Wij zijn er ingegaan maar konden het geduld niet opbrengen om 4 hoektorens te vinden zonder vals te spelen. Buiten nog wat foute foto’s gemaakt wat ook niet probleemloos ging.Bij aankomst in ons motel kregen we een tip van de manager om naar een uitkijkpunt van Mount Aspiring te rijden. Gelijk gaan doen maar we hebben het bordje van het uitkijkpunt gemist en kwamen tussen de loslopende koeien terecht. Wanaka geeft een gezellige indruk met een prachtige boulevard.
Wij hebben trouwens ook weer aardige Australiërs leren kennen. Eerst een stel in Christchurch die ons uitnodigde om Kerstmis bij hun te vieren. Ze vonden het schijnbaar zielig dat we alleen waren met de
Kerst. Onderweg kwamen we een stel tegen die dezelfde route zo’n beetje rijden als ons. Elke keer als wij ergens stopten kwamen we hen ook tegen en in de Puzzling World gaven ze ons hun adres. We mogen bij hun logeren als we in de buurt zijn. Aardig toch! Ook Nieuw Zeelanders zijn heel erg aardig. Ook daar hebben we een uitnodiging van gekregen om gratis St.Jacobs schelpen te komen eten en gratis onderdak.

• 11 November 2009 - 10:55

Rene:

wist wel dat ik me in een koffer had moeten verstoppen lol

• 11 November 2009 - 19:03

Marian En Wim:

Als jullie terug zijn moeten jullie maar eens uitleggen wat die treinrails op foto 111109CKB25) te betekenen hebben. Hartstikke leuke foto's hoor. We genieten van het reisverslag, heel leuk en informatief geschreven. Iedere dag kijken we er weer naar uit om te zien wat jullie nu weer meegemaakt hebben.

• 11 November 2009 - 20:17

Annelies:

Oh oh wat heerlijk
    Na een dagje zwaar ploeteren en zweten op het werk, wist ik, ik mag vanavond weer naar Nieuw Zeeland. Ik ben op alle plaatsen geweest waar jullie ook geweest zijn. En verdomd als het niet waar is, dat vakantiegevoel is er gewoon. Zo kan ik tenminste mijn oh zo zware werkdagen in de zorg doorkomen.Zijn "we" al weer 11 dagen weg joh, gut wat vliegt de tijd.

By the way Keesje Wha,
    dat buikje van jou he.
    Zijn dat de Jakobsschelpen die in de weg zitten of je hersenen die naar beneden gezakt zijn. Whahahahahaha

Corrie ik bewonder je met zo een manneke.

Heel veel plezier nog en veel liefs
    van ons in het oh zo natte Zeeland