Punakaiki - Franz Josef 232 km - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Punakaiki - Franz Josef 232 km - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Punakaiki - Franz Josef 232 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

10 November 2009 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Toen we vanmorgen wakker werden scheen het zonnetje niet maar was het miezerig en druilerig weer. We waren zo vroeg wakker dat we in Punakaiki niet konden ontbijten omdat alles nog dicht was. In Greymouth gestopt, niet alleen om te ontbijten maar zeker om te tanken. Er is in Punakaiki geen benzinestation en we kunnen nog maar 140 km rijden op onze tank. In Greymouth kwamen we erachter dat we geluk hadden. Vlak na ons werd de weg van Punakaiki naar Greymouth afgesloten wegens een groot ongeluk. Net voorbij Greymouth zijn we afgeslagen om Shanty Town te gaan bezichtigen ( John, bedankt voor de goede tip). Shanty Town is een nagebouwd gouddelvers dorpje. Heel leuk en interessant. Ook zijn we nog even met het stoomtreintje mee geweest. Hierna doorgereden naar Franz Josef en kwamen we erachter dat er toch rechte wegen zijn. Het miezert nog steeds maar daar blijven we niet voor binnen. Bij aankomst zijn we de “Glacier Valley Walk” en de “Sentinel Rock Walk”gaan doen. Allebei zeer de moeite waard.

• 10 November 2009 - 07:41

John:

Leuk dorpje. Hebben jullie nog goud gedolven.
    Ik kan niet wachten totdat wij weer naar Nieuw Zeeland gaan.
    Genieten maar.
    groetjes
    John en Gerrie Tinus

• 10 November 2009 - 07:46

Guus En Arina:

Nu we jullie foto's zien eten we het zeker; wij gaan terug. Dat plan hadden we al wel voor het Noorder eiland maar en Zuider nemen we nu zeker ook weer mee.

Nog met de helicopter op de gletsjer????

Geniet er maar van.

• 10 November 2009 - 08:16

Wim En Marian:

Het ziet er allemaal indrukwekkend uit jammer dat het wat miezerig is.Corrie gaat het al beter met je? Groetjes van W + M

• 10 November 2009 - 14:32

Marion:

Ziet er geweldig uit!!!
    Groetjes en voor de rest van jullie vakantie nog heel veel plezier.

• 10 November 2009 - 15:15

Tom Emmerich:

Hallo globetrotters,

wat een leuk verslag schrijven jullie telkens weer. Het lijkt wel of ik er persoonlijk bij ben (lekker goedkoop zeg.....).
    Als ik alles zo lees, hoor ik niets meer over 'het griepje' van Kees. Alles weer voorbij en iedereen gezond? Ik hoop voor jullie van wel want ziek worden tijdens zo'n reis is niet waar je zo lang voor egspaard hebt.
    Voor de miezerregen had je niet zo'n eind hoeven te reizen hoor, dat hebben we hier ook.
    Ik wens jullie nog een paar heel leuke weken toe en ik houd jullie in de gaten op jullie site. Erg leuk.

Groetjes van een jaloerse achterblijver.....

• 10 November 2009 - 15:38

Anja En Leo:

Mag ik even 1 ding schrijven? FANTASTICH !!!!
    Hopelijk is de rest van
    jullie vakantie net zo
    super.Wij zijn heel benieuwd naar het vervolg.
    Gr.Anja en Leo