Clifden - Westport 87,5 km - Reisverslag uit Westport, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Clifden - Westport 87,5 km - Reisverslag uit Westport, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Clifden - Westport 87,5 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

13 September 2011 | Ierland, Westport

Een Nederlands stel raadde ons aan om de 11 km lange, rond lopende Sky Road te nemen voor dat wij naar Westport gaan. De weg biedt schitterende uitzichten over de oceaan. Het is opnieuw een hele smalle weg en loopt langs verlaten stukken land. Wij hebben de tijd want ons volgende hotel is maar 70 km vanaf Clifden en de weg was echt de moeite waard. Onderweg naar Westport gestopt om de beentjes te strekken in het Connemara Nationaal Park. Er lopen drie gemarkeerde wandelroutes door het park. Een gele, 25 min, een blauwe, 50 min en een rode van 2½ uur. In het bezoekercentrum werd ons afgeraden om de rode route te nemen wegens te harde wind. Dus de blauwe genomen. Het pad bestond uit grind, rotsen en houten plankiers en was goed te doen. Onze volgende stop is bij de Kylemore Abbey & Victorian Walled Garden. De Abbey is echt de moeite waard om te bezichtigen. Er is ook een Neogotische kerk met een prachtig glas in lood raam. De shuttle bus genomen naar de ommuurde tuin. Ook deze is echt de moeite waard. Hierna rechtstreek ons hotel opgezocht. Het ligt middenin het centrum en voor het eerst betaald parkeren. Vandaag een hoop geld uitgegeven. In Westport een bronzen beeldje ”Emotions” gekocht, vonden wij allebei erg mooi. Bij het diner kwamen we weer een Nederlands echtpaar tegen . Deze doen ook de autorondreis Paddy alleen zijn ze er 1 dag eerder aan begonnen daardoor zien wij ze alleen als wij ergens 2 nachten zijn. Lekker samen zitten babbelen bij het diner.

• 14 September 2011 - 11:00

Rene:

Hi, ik heb gisteren jullie kaart ontvangen alleen was licht teleurgesteld. een dag hard gewerkt, zet ik bij thuiskomst pc aan in de verwachting van het volgende deel van jullie reis, staat er niets :( moet ik helemaal tot woensdag middag wachten :(. Connemara ziet er mooi uit, zeker een aanrader voor mij? :)
    grtjes
    Rene