Killarney - Ennis 249,6 km - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Killarney - Ennis 249,6 km - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Killarney - Ennis 249,6 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

11 September 2011 | Ierland, Ennis

Toen wij van morgen wakker werden, regende het pijpenstelen. Gelukkig was het na een half uur weer droog. Het weer in Ierland is met recht wisselvallig. Via Adare en Limerick zijn we naar de Cliffs of Moher gereden. Adare wordt de prettiest village of Ireland genoemd, vanwege haar mooie ligging en de vele met riet bedekte cottages. In Bunratty een lange pauze gehouden om het kasteel “Bunratty”te bezichtigen en het Folk Park. Bunratty Castle is het meest complete en authentieke middeleeuwse kasteel in Ierland. Het werd gebouwd in 1425, meermalen verwoest, geplunderd en weer opgebouwd. In 1954 is het in de oorspronkelijke stijl gerestaureerd, inclusief middeleeuwse meubels. Werkelijk schitterend. Het Folk Park is een openluchtmuseum waar het Ierse dorpsleven aan het begin van de 19e eeuw wordt uitgebeeld en nagespeeld. Er is een boerderij, een watermolen, een smidse en een dorpsstraat compleet met pub ( hier geluncht),school,postkantoor,dokterspraktijk allerlei winkeltjes en een drukkerij. Daarna in een ruk doorgereden naar de Cliffs of Moher. Dit is een steile, imponerende rotswand, die zich over 8 km uitstrekt langs de kust van het graafschap Clare en die tot 230 m hoog is . Wij hebben maar een heel klein gedeelte ervan gewandeld want het was minstens windkracht 9. Op sommige momenten was het moeilijk om ons staande te houden. Toen onze TomTom aangezet om ons naar het hotel te loodsen. Ons hotel ligt midden in het centrum van Ennis met hele smalle winkel straatjes waar wij doorheen moesten. Het is Zondag maar alle winkels waren open en het was heel erg druk. Wij zijn er goed doorheen gekomen en het hotel heeft een eigen parkeerplaats.

• 11 September 2011 - 20:43

Annelies En Leen:

Onnodig te zeggen, we hebben weer genoten.
    Onze vakantie is hetzelfde als die van jullie. Erg wisselvallig.

geniet lekker.

• 11 September 2011 - 22:39

Rene:

Mooi!!! :) hier was gisteren ook lekker, hele dag goed weer en aan het eind van de dag prachtig onweer. je zag af en toe gewoon de hele hemel oplichten

• 12 September 2011 - 12:59

Anja En Leo:

Heel spectaculair !!!!!
    Jullie zullen vast geweldig genieten en Corrie, na de vakantie maar weer naar de kapper!
    Gr. Anja en Leo

• 12 September 2011 - 14:46

John Tinus:

Wat is het prachtig. Doet mij denken aan mijn eigen vakantie in Ierland. Veel herkenningspunten. Geniet er maar van
    John en Gerrie

• 12 September 2011 - 15:53

Sandra:

hoi

schitterend die cliff of moher.
    ik moest Jochem echt uit de buurt houden die diepte.
    pfff, hij was 3 jaar.
    maar bij dat o brains tower heeft hij ontzettend veel plezier gehad.

leuk dat jullie daar ook zijn.

geniet er van

zo de tempratuur gaat omhoog zeg.
    pfff.

Sandra