Lofoten 261 km - Reisverslag uit Henningsvær, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Lofoten 261 km - Reisverslag uit Henningsvær, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Lofoten 261 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

09 Juli 2010 | Noorwegen, Henningsvær

Uitgeslapen en na het ontbijt de rondrit Lofoten uit ons gidsje gaan rijden. Opnieuw een schitterende weg met mooie vergezichten en een hele steile brug. Soms is de weg zo smal dat we langs de kant in een inham moeten stoppen om een tegemoet komende bus of camper te laten passeren. In Borg is er een nagebouwde Viking nederzetting dus daar onze eerste pauze gehouden. Tussen de verschillende gebouwen moesten we soms een flink eind wandelen. Goed voor de spijsvertering. Daarna naar Nusfjord, een klein vissersplaatsje. Het schijnt in alle fotoboeken van de Lofoten te staan maar ons viel het knap tegen. Er staan een paar gerestaureerde huizen maar daar kon je met goed fatsoen geen foto van maken. Er stonden geparkeerde auto’s voor. Er moest entree voor betaald worden en eenmaal binnen moest je voor een folder met uitleg ook nog eens betalen. Toen naar Å. Å is als nederzetting vrijwel in de originele staat bewaard gebleven en is ook bekend omdat deze plaats de kortste plaatsnaam ter wereld heeft. Hier mochten we gratis rondwandelen. Het leuke is dat Noorwegen twee plaatsen met de naam Å heeft. Ook op Andoya is er één. Via een alternatieve route huiswaarts. Er is eigenlijk geen verschil met een hoofdweg of een secondaire weg. Overal is het even mooi.

• 09 Juli 2010 - 19:13

Rene: