Harstad - Henningsvær 197 km - Reisverslag uit Henningsvær, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Harstad - Henningsvær 197 km - Reisverslag uit Henningsvær, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Harstad - Henningsvær 197 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

08 Juli 2010 | Noorwegen, Henningsvær

We gaan vandaag de rondreis “Karlsson” weer vervolgen. Silje heeft ons een alternatieve route naar Henningsvær laten zien. Het scheelt ons twee keer een veerboot en het verschil in kilometers is miniem. Zodra je Noorwegen binnen komt ben je in één groot natuurpark. De omgeving is en blijft geweldig en het verveelt ons nooit. Onze bestemming voor vandaag is Henningsvær op de Lofoten. Onderweg even pauze gehouden in Kabelvåg om het Lofoten Aquarium te bezichtigen. Volgens het boekje waren er otters en zeehonden. Het viel een beetje tegen. Er waren welgeteld 3 zeehonden en 2 otters. De Henningsvær brug is sinds 1983 de verbinding tussen het visserseilandje en het vaste land. Er wonen ca 550 mensen en heeft een oppervlakte van 0,31 km². Ondanks dat het zo klein is, is het er gezellig druk met toeristen. De receptioniste van het hotel heeft de veerboot van Svolvær naar Skutvik voor a.s. zaterdag voor ons gereserveerd. De veerboot vaart maar 2 keer op zaterdag en er zijn maar 20% van de plaatsen vrij beschikbaar. Omdat de website in het Noors is en dat voor ons koeterwaals is, hebben we het laten doen.

• 08 Juli 2010 - 15:49

Rene:

vind foto nr 7 mooi!

• 08 Juli 2010 - 17:45

Annelies:

Wij zijn het helemaal met jullie eens, het landschap is werkelijk prachtig. Je zou zo gaan emigreren naar Noorwegen toch?

Persoonlijk ben ik heeeeeeel blij dat de "vreetmomenten" weer in kaart zijn gebracht.
    Nu de drink (nee ik zeg bewust geen zuip)momenten nog.

Goed gedaan!!!!! :) :)

• 08 Juli 2010 - 20:39

Arina:

Ziet er allemaal heel mooi uit.

Groetjes,
    Arina

• 09 Juli 2010 - 10:17

Rene:

Stephanie is geslaagd!!! :D:D:D:D!!!! Hoera!!!!

• 09 Juli 2010 - 12:46

Anja En Leo:

Dat lege plaatsje is al
    geregeld!! We zijn echt benieuwd.
    Heel jammer dat de walvis
    safarie niet door is gegaan.
    Ik hoop dat jullie later
    met de muskusossen meer
    succes hebben.