Harstad 39 km - Reisverslag uit Hårstad, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Harstad 39 km - Reisverslag uit Hårstad, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Harstad 39 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

06 Juli 2010 | Noorwegen, Hårstad

Vanmorgen eerst het centrum van Harstad gaan bekijken. Even gauw naar de school van Silje gelopen om er een foto van te maken en om 10 uur waren we bij Silje. We gaan met zijn drieën naar het Trondenes Historisch Centrum. Dit was vroeger een strategisch punt. Omdat het zo belangrijk was, is er later, rond 1400, een kerkje gebouwd. Dat zelfde kerkje staat er nog steeds en wordt nog steeds gebruikt. Deze kerk was wel open voor publiek dus even binnen wezen kijken. Er werd een film over vertoond en er stonden nog verscheidene relikwieën uit die tijd tentoongesteld. Kees vond het erg interessant, ik wat minder. Met Silje terug naar Harstad gereden en even wezen winkelen. Silje wist een boekenwinkel met Engelse boeken. Kees heeft er niets gekocht. Na de lunch zijn we naar huis gegaan. Lekker onderuitgezakt op de bank met een bak koffie. Mike was weer om 3 uur thuis en hem even bijgepraat over wat we gedaan hadden. Daarna heeft hij weer een heerlijke maaltijd op tafel gezet. Opnieuw boodschappen wezen doen want ook hier krijgen ze reclamefolders met aanbiedingen. Er stonden een paar dingen in die ze nodig hadden en heel voordelig waren. ’s Avonds hebben ze ons nogmaals verrast met een decadent tussendoortje. Ze hadden bijna 1½ kilo garnalen gekocht. Heerlijk op een boterham met mayonaise. Aangezien Mike om 5 uur zijn bed uit moet en niets om voetballen geeft zijn we vroeg naar ons hotel terug gegaan. Kees kan dan voetbal kijken ( stand op dit moment 1-1) terwijl ik mijn verhaaltje schrijf. Stand inmiddels 1-3.

• 07 Juli 2010 - 07:53

Rene:

het is uiteindelijk 3-2 geworden :)

Mike A VERY HAPPY BIRTHDAY FROM YOUR LITTLE BROTHER :D