Alta - Finnsnes via Tromsø 444 km - Reisverslag uit Finnsnes, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Alta - Finnsnes via Tromsø 444 km - Reisverslag uit Finnsnes, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Alta - Finnsnes via Tromsø 444 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

03 Juli 2010 | Noorwegen, Finnsnes

De hele route van vandaag hebben we langs fjorden gereden. Een weg met ontelbare bochten en stopplaatsen waar we even van de omgeving konden genieten. Natuurlijk weer heel veel foto’s gemaakt. We hebben weer een omweg gemaakt, deze keer naar Tromsø. Hiervoor moesten we twee keer met een veerboot. Gelijk onze lunch op de eerste boot genuttigd. Het is heerlijk weer dus naar buiten op het dek. We gingen naar Tromsø om o.a. de IJszee Kathedraal te bezichtigen. Het schijnt één van de mooiste kerken in Noorwegen te zijn. Het bezichtigen van kerken is voor ons niet weg gelegd want helaas gesloten wegens een orgel concert. Daarna naar de kabelbaan die naar een uitzichtpunt gaat van 420m hoog. Ook daar hadden we pech. We moesten een half uur wachten tot de volgende kwam en daar hebben we geen van beide geduld voor. Ook gaat hij maar 1 * per half uur naar beneden en dan zou het voor ons wel heel erg laat worden. Ons hotel ligt midden in het centrum van Finnsnes maar omdat het zaterdag is, is het compleet uitgestorven.