Sirkka - Karasjok 364 km - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Sirkka - Karasjok 364 km - Reisverslag uit Karasjok, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Sirkka - Karasjok 364 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

29 Juni 2010 | Noorwegen, Karasjok

Om 10.40 uur Finse tijd zijn we de grens met Noorwegen gepasseerd. We hebben één uur extra vandaag want in Noorwegen is de tijd het zelfde als bij ons. Wat ons opviel in Noorwegen is dat er parkeerplaatsen langs de weg zijn MET toiletten. Ze zagen er redelijk uit dus hebben we er gebruik van gemaakt. Het eerste stuk van Noorwegen zijn grote groene vlaktes maar geleidelijk aan werd de weg net een rollercoaster, heuvels en slingerende wegen. We hadden in Kautokeino een wandeling van 4,5 km gezien in onze gids maar deze niet kunnen vinden. Bij het gemeentehuis annex toeristenbureau hadden ze er een boekje van in verschillende talen maar zelf spraken ze geen woord Engels. In het boekje stond alleen een tekening van de route en zij konden ons niet vertellen waar de wandelroute was. Dan maar naar de “Juhls Silver Gallery”met een collectie Samische gebruiksvoorwerpen en zilveren sieraden. Er stonden heel veel mooie dingen maar niet voor onze beurs. Vandaar doorgereden naar Karasjok en ons hotel. We waren er al om half twee en naast ons hotel lag het Samelandcenter. Tijd genoeg om het op ons gemak te verkennen. Het bevat een Samen nederzetting en een theater waar een film over de geschiedenis van de Samen werd vertoond. Ons diner vanavond is in een restaurant onder de grond. Grote ronde banken.

• 29 Juni 2010 - 18:25

Annelies:

Oh ja, ik moest natuurlijk wijken voor de pindasaus enzo.

Fantastische foto's weer.
    't Blijft genieten met jullie.

groetjes
    de zeeuwen

• 30 Juni 2010 - 08:47

Rene:

inderdaad weer mooie foto's :)
    oh en pa heb eindelijk iets gevonden om mijn balkon deuren open te houden: had nog 2 riemen liggen :)