Einde vakantie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Einde vakantie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Einde vakantie

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

21 Juli 2013 | Singapore, Singapore

Om 8 uur voor de laatste keer ontbeten met Kevin en Dawn. Voor dat we de kans kregen om ons ontbijt te betalen had Kevin het al voor ons gedaan. Tot kwart over tien gezellig zitten babbelen en toen maar uitgecheckt en afscheid genomen. Kevin en Dawn gingen met de trein naar het vliegveld voor binnenlandse vluchten en hadden minder bagage als wij. Wij hebben een taxi genomen vanwege onze bagage en wij moesten naar Internationaal. Het afscheid viel ons zwaar. Op het vliegveld met onze laatste dollars , onze laatste pie gegeten. Kregen korting want we hadden nog maar $ 26,20 en het totaal was 27 dollar. Het was een lieve Italiaan. Over onze Apple aankoop de BTW terug gaan vragen en hebben het gekregen. Het vliegveld van Sydney doet niet gezellig aan maar dat kan ook aan ons liggen want we willen eigenlijk nog niet weg. Tot half drie rondgelopen en toen naar de gate gegaan. De eerste vlucht is precies op tijd vertrokken en de wachttijd voor de tweede vlucht van Singapore naar Amsterdam is deze keer maar 2 uur. Gauw gekeken of de actie van de kortingsbonnen van 40 dollar nog geldig is maar helaas mag je er maar één keer gebruik van maken. Toch nog maar wat aankopen verricht. Aangezien de tweede vlucht op 20 juli om 23:55 vertrok uit Singapore en op 21 juli om 10 over 7 ‘s morgens in Amsterdam aankomt, lijkt het een korte vlucht. De tweede vlucht duurde namelijk 12 uur en 40 minuten. Het is in Nederland 6 uur vroeger dan in Singapore. Je vliegt tot het laatste uur in het donker. Een uur vóór de landing werd het pas licht. Onze buurtjes stonden zoals gewoonlijk weer op ons te wachten en kregen thuis bij hun een heerlijk ontbijt.

P.S.
Kevin & Dawn,
We received the GST back but only for the things we bought at the Apple store. You have to spent $ 300,- or more at one store and de Creme came from David Jones for $65,-.that was not enough.

• 21 Juli 2013 - 13:28

Annelies:

Welkom thuis!!!!!

• 21 Juli 2013 - 14:18

John Tinus:

prachtige reis en mooie foto,s. Welkom thuis
    groetjes
    John Tinus

• 21 Juli 2013 - 16:38

Rene:

Welkom Thuis!! :)

• 21 Juli 2013 - 17:14

Bert Hijlkema:

Hallo Corry en Kees,

Welkom thuis in Nederland, ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad en sbek uitgerust zijn.
    En Kees, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Mooie foto' s van het Operahuis vanuit de verte.
    En de foto's uit Parramatta, de Rocks, Darling Harbour en Queen Victoria Building, ook voor mij
    zeer herkenbaar, leuk om dat nog eens terug te zien.

• 22 Juli 2013 - 06:46

Sandra:

Hoi vakantiegangers

WELKOM THUIS!!!
    echt mooie reis weer gemaakt.

Kees, jij nog van harte met je verjaardag.

groetjes
    Sandra

ps
    corrie ik zei tot 22ste maar ik zie je eerder
    stom van me. tot de 15de (aug)

• 27 Juli 2013 - 01:54

Kevin & Dawn:

Have sent an email to your usual email address. Do you still use that one? We were sorry that you didn't get the GST back on your cream. They were mean.

Tags: Sydney

Verslag uit: Singapore, Singapore

AUSSIE INCL TASSIE 2013

Dinsdag, 1 januari 2013
Over 173 dagen vanaf vandaag is het zover. Wij vertrekken dan weer naar Australië voor de 6e keer. Deze keer gaan we ook naar Tasmanië, daar zijn we nog niet eerder geweest. Het is winter down under dus zijn we erg benieuwd naar het weer wat we krijgen. Kees wilde zijn 65e verjaardag vieren in Aussie, om precies te zijn in Sydney. De laatste week van onze vakantie zijn we dan ook in Sydney waar wij op 17 juli bij Doyles on the Quay gaan eten. Kevin & Dawn, onze vrienden uit Brisbane, komen die week ook naar Sydney. Opnieuw heb ik zelf alles via internet uitgezocht, gereserveerd en geboekt. Wij vliegen met Singapore Airlines, eerst naar Singapore, van Singapore naar Melbourne en van Melbourne naar Hobart. Bij het boeken van onze vliegtickets konden we ook onze zitplaatsen al vastzetten. Op 23 juni vertrekken wij met vlucht SQ323 om 11:15 uur vanaf Schiphol en vliegen in 12½ uur naar Singapore. Wij zitten dan op een rij van twee stoelen, ik bij het raampje en Kees naast mij aan het gangpad. Van Singapore naar Melbourne vliegen wij met de A380, op dit moment het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Hier hebben wij in 2009 ook al mee gevlogen en is uiterst comfortabel.
Vanaf Singapore hadden wij de keus uit 3 vluchten waarvan er 2 waren met een tussenstop in Australië met wachttijden van 9 á 10 uur voordat we door konden vliegen naar Hobart. Wij hebben bewust gekozen voor een vlucht naar Melbourne met een wachttijd in Singapore van 15 uur. Dit omdat als je langer dan 5 uur in transit ben op Changi Airport, je een excursie kan maken naar Singapore. Al vaker een tussenlanding gemaakt op deze luchthaven maar nooit genoeg wachttijd gehad voor deze toer. Als we op Changi Airport geland zijn, is het de bedoeling dat we eerst gaan reserveren voor de toer van 09:00 uur. Wij zijn dan rond half twaalf terug op de luchthaven. Op de luchthaven een kamer geboekt in het Ambassador Transit Hotel van 12:00 tot 19:00 uur. Als gast van het hotel kun je voor $12 SGD p.p. ( +/- € 6,50 ) gebruik maken van de VIP lounge incl. koffie, thee en snacks. Er is ook een zwembad wat gratis toegankelijk is voor hotelgasten dus zwemgoed in de handbagage. Daarna gaan we gebruik maken van onze kamer om uit te rusten, douchen, koffie drinken en even op het net om ons dagboek bij te werken. Om 19:00 moeten we onze kamer uit en hebben dan nog 2 uur de tijd om te winkelen voordat we door vliegen naar Melbourne, daar komen wij dan op dinsdagochtend aan en hebben dan een wachttijd van 2 uur voordat we door kunnen vliegen naar Hobart. Hopen dat alles gaat zoals wij willen dat het gaat maar dat is nog 173 dagen afwachten.