Bestemming Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Bestemming Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Bestemming Katoomba

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

10 Juli 2013 | Australië, Katoomba

Vandaag een hele lange rit van +/- 420 km voor de boeg naar Katoomba in de Blue Mountains. Het is wel veel maar als je het aan een Australiër vraagt, is het antwoord ”just around the corner”. Er is wel een kortere weg maar wij willen een stuk via een toeristische route rijden. De eerste 200 km is wel via een 2-baans snelweg. In één uur tijd misschien 6 auto’s gezien. Zelfs in Nederland midden in de nacht lijkt het in vergelijking of je in een file rijdt. Om 8:30 vertrokken om eerst een foto van de “Dog on the Tucker Box” te maken. Wij zoeken naar een heel groot standbeeld blijkt het maar klein hondje te zijn. Wij waren niet de enige die van verbazing stonden te lachen. In Goulburn even gestopt voor koffie en wat lekkers daarna gelijk van de snelweg af en weer een roller coaster weg op. Stonden we ineens voor een rood stoplicht. Kwam er een auto van de andere kant die keerde, kwam voor ons staan en wenkte dat wij moesten volgen. Het was maar een paar honderd meter met weg werkzaamheden. 100 km vóór Katoomba weer een afslag genomen naar de Jenolan Grotten. Schitterende weg met haarspeldbochten van 15% en heel smal. Het is een verzameling van grotten die je met een gids kan bekijken. Jammer maar tot 15:00 uur was alles volgeboekt en een rondleiding duurt 1½ uur. Het is hier vroeg donker en dan willen wij niet rijden. Eerst maar gaan lunchen, vanwege de vogels binnen, en toen maar op eigen houtje gaan wandelen. De foto’s zijn niet mislukt maar het meer is echt blauw van het kalksteen wat oplost. Op foto nr. 10 is een Platyphus te zien. Heel zeldzaam in het wild zelfs voor een Australiër. Wij hadden in Katoomba geen hotel gereserveerd maar wel wat adressen opgeschreven. Blijkt dat alles volgeboekt is. Het is hier schoolvakantie. Langs de VVV gegaan en die gaf ons het adres van het Waldorf hotel. Klinkt erg duur maar viel wel mee. Jammer dat het net buiten Katoomba ligt.
P.S.
Jan en Willy,
Weet niet of je ons volgt maar Australië ligt volgens ons op nummer 1 wat betreft het gluten vrije eten. Vanavond in een bistro van een golfclub gegeten en van de 9 hoofdgerechten waren er vijf die gluten vrij waren. Leuk om te weten toch?

• 10 Juli 2013 - 13:06

Anja En Leo:

Zo zo, jongens wat een mooie reis weer en wat een mooie foto's!
    Jullie hebben veel moois en bijzonders beleefd, geweldig !
    Hopelijk is de rest van de reis ook zo! Super dat we alles zo kunnen volgen.
    We zijn superbenieuwd naar jullie verdere belevenissen.
    Grts. Anja en Leo

• 10 Juli 2013 - 13:09

Rene:

1. Mooi lunchadres
    2. dat is echt een blauw meer
    3. WOW een platypus gezien, geluksvogels :)
    4. Mooie grot en wederom schitterend landschap :)

• 10 Juli 2013 - 17:15

Marian En Wim:

We houden jullie berichten goed in de gaten hoor. Jullie maken wat mee. Zo blijven je flexibel, want er is altijd wel iets te regelen. De foto's van jullie zijn altijd de moeite waard om te bekijken. Heeft de Tom-Ton altijd de juiste weg aangegeven? Veel plezier en blijf voorzichtig onderweg.

Verslag uit: Australië, Katoomba

AUSSIE INCL TASSIE 2013

Dinsdag, 1 januari 2013
Over 173 dagen vanaf vandaag is het zover. Wij vertrekken dan weer naar Australië voor de 6e keer. Deze keer gaan we ook naar Tasmanië, daar zijn we nog niet eerder geweest. Het is winter down under dus zijn we erg benieuwd naar het weer wat we krijgen. Kees wilde zijn 65e verjaardag vieren in Aussie, om precies te zijn in Sydney. De laatste week van onze vakantie zijn we dan ook in Sydney waar wij op 17 juli bij Doyles on the Quay gaan eten. Kevin & Dawn, onze vrienden uit Brisbane, komen die week ook naar Sydney. Opnieuw heb ik zelf alles via internet uitgezocht, gereserveerd en geboekt. Wij vliegen met Singapore Airlines, eerst naar Singapore, van Singapore naar Melbourne en van Melbourne naar Hobart. Bij het boeken van onze vliegtickets konden we ook onze zitplaatsen al vastzetten. Op 23 juni vertrekken wij met vlucht SQ323 om 11:15 uur vanaf Schiphol en vliegen in 12½ uur naar Singapore. Wij zitten dan op een rij van twee stoelen, ik bij het raampje en Kees naast mij aan het gangpad. Van Singapore naar Melbourne vliegen wij met de A380, op dit moment het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Hier hebben wij in 2009 ook al mee gevlogen en is uiterst comfortabel.
Vanaf Singapore hadden wij de keus uit 3 vluchten waarvan er 2 waren met een tussenstop in Australië met wachttijden van 9 á 10 uur voordat we door konden vliegen naar Hobart. Wij hebben bewust gekozen voor een vlucht naar Melbourne met een wachttijd in Singapore van 15 uur. Dit omdat als je langer dan 5 uur in transit ben op Changi Airport, je een excursie kan maken naar Singapore. Al vaker een tussenlanding gemaakt op deze luchthaven maar nooit genoeg wachttijd gehad voor deze toer. Als we op Changi Airport geland zijn, is het de bedoeling dat we eerst gaan reserveren voor de toer van 09:00 uur. Wij zijn dan rond half twaalf terug op de luchthaven. Op de luchthaven een kamer geboekt in het Ambassador Transit Hotel van 12:00 tot 19:00 uur. Als gast van het hotel kun je voor $12 SGD p.p. ( +/- € 6,50 ) gebruik maken van de VIP lounge incl. koffie, thee en snacks. Er is ook een zwembad wat gratis toegankelijk is voor hotelgasten dus zwemgoed in de handbagage. Daarna gaan we gebruik maken van onze kamer om uit te rusten, douchen, koffie drinken en even op het net om ons dagboek bij te werken. Om 19:00 moeten we onze kamer uit en hebben dan nog 2 uur de tijd om te winkelen voordat we door vliegen naar Melbourne, daar komen wij dan op dinsdagochtend aan en hebben dan een wachttijd van 2 uur voordat we door kunnen vliegen naar Hobart. Hopen dat alles gaat zoals wij willen dat het gaat maar dat is nog 173 dagen afwachten.