Bestemming Launceston - Reisverslag uit Hobart, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Bestemming Launceston - Reisverslag uit Hobart, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Bestemming Launceston

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

30 Juni 2013 | Australië, Hobart

We werden wakker met uitzicht op de zee en een prachtige lucht. Vandaag rijden we naar Launceston. Onderweg hebben we weer 3 wandelingen uitgekozen. De eerste is naar de Columba Falls. De wandeling naar de watervallen toe is adembenemend mooi. Dicht bebost met meters hoge varens. Het landschap op Tasmanië lijkt een beetje op dat van Nieuw Zeeland inclusief de begroeiing. Toch wel anders dan in de rest van Australië. Gelukkig hebben wij vandaag ook weer levende wallaby’s gezien en niet alleen dode. Jammer genoeg is het rond klokje 12 gaan regenen. Soms miezel maar ook flinke plensbuien. De 2e wandeling ging naar de Ralph Falls, Toen wij al een eind op weg waren, werd het een onverharde weg en die werd steeds rotter. Met onze huurauto mogen we niet op onverharde wegen rijden dus ik zat aardig in mijn rats. Stel je voor dat wij schade kregen of een lekke band. Er was in geen veld of wegen iemand te zien en onze telefoons doen het niet in Aussie. Op een gegeven moment was de weg breed genoeg zodat we konden keren en wij weer terug naar de snelweg. Trouwens de snelweg is ook maar 2 banen breed. Wij kwamen erachter dat er twee wegen naar toe gingen. Volgens de kaart is de tweede wel verhard maar die ingang ligt +/- 50 km verder.We kregen trek maar het is zondag en dan zijn er hier niet veel winkels open en zeker geen eetcafés of iets dergelijks. Eindelijk een patatzaak gevonden die open was en in de auto onze lunch genuttigd. Niet gezond maar wel lekker. Weer onderweg met regen zijn we de Rainforest Walk gaan doen. Dit is maar een rondwandeling van 20 minuten maar er stonden borden met verklaring hoe het regenwoud was ontstaan en wat er aan moet gebeuren om het in stand te houden. De verhalen werden in cartoonvorm uitgebeeld, heel leuk en leerzaam. Toen kwamen we weer bij de Ralph Falls. Inmiddels regent het behoorlijk maar dat houd ons niet tegen. De eerste 20 km was weer verhard maar de laatste 11 km werd weer onverhard. Konden niet keren dus maar verder. Eindelijk heelhuids aangekomen op de parkeerplaats en jassen aan en gaan wandelen naar de waterval. Lachen geblazen want de waterval lag in een dikke dikke mist. Terug naar de auto en weer de onverharde weg op. Ons motel adres in de TomTom gezet en daar zijn we om half 4 aangekomen. Dit motel valt een beetje tegen. De kamer zag er schoon uit maar bij nader inzien heel erg stoffig. Kruidvat is toch nog ergens goed voor. Ik heb er weggooiwashandjes gekocht en er één gebruikt als stofdoek.

• 30 Juni 2013 - 12:25

Rene:

regen tijdens de RAINforest walk? tjsa dat zat er dik in :D. Op foto 5 zo te zien een Walibi verrast :).
    Mooie waterval die Columba Falls, jammer van de mist bij die andere. Die laatste foto is inderdaad een prachtig plaatje :)

• 30 Juni 2013 - 19:41

Anja En Leo:

Wauw, inderdaad adembenemend mooi, met weer leuke verhalen.
    Groeten uit Rozennburg Anja en Leo

• 01 Juli 2013 - 17:24

Riet Bruggeman:

Het moet niet gekker worden! Rietje gaat reageren!
    Wat een keien zijn jullie om op deze manier verslag te kunnen doen van jullie reis.
    Het is net of ik met jullie meereis! Jullie vertellen heel leuk en de foto's erbij maken het plaatje compleet.
    Ik vind het helemaal geweldig en wens jullie een hele fijne reis verder. 'k Ben wel een poepie jaloers hoor! Mochten Hans en ik nog eens een dergelijke reis willen ondernemen dan komen we zeker eerst bij jullie informeren.

Heel veel liefs en dank voor jullie prachtige verslagen,
    Riet en mede namens Hans natuurlijk

• 01 Juli 2013 - 22:22

Bert Hijlkema:

Beste wereldreizigers,

Heb vandaag de foto' s van de eerste week bekeken. Ze zijn heel mooi en afwisselend. Die Tasmanian Devils vind ik wel een beetje eng om te zien, maar ik neem aan dat ze niet gevaarlijk zijn voor mensen?
    En de lucht ziet er regelmatig straalblauw uit, niet gek, wetende dat het daar nu winter is.
    Wens jullie nog heel veel reisplezier en blijf jullie volgen.

• 01 Juli 2013 - 22:23

Elly:

wat schitterend weer he genieten jullie er maar van het is zo weer voorbij

Verslag uit: Australië, Hobart

AUSSIE INCL TASSIE 2013

Dinsdag, 1 januari 2013
Over 173 dagen vanaf vandaag is het zover. Wij vertrekken dan weer naar Australië voor de 6e keer. Deze keer gaan we ook naar Tasmanië, daar zijn we nog niet eerder geweest. Het is winter down under dus zijn we erg benieuwd naar het weer wat we krijgen. Kees wilde zijn 65e verjaardag vieren in Aussie, om precies te zijn in Sydney. De laatste week van onze vakantie zijn we dan ook in Sydney waar wij op 17 juli bij Doyles on the Quay gaan eten. Kevin & Dawn, onze vrienden uit Brisbane, komen die week ook naar Sydney. Opnieuw heb ik zelf alles via internet uitgezocht, gereserveerd en geboekt. Wij vliegen met Singapore Airlines, eerst naar Singapore, van Singapore naar Melbourne en van Melbourne naar Hobart. Bij het boeken van onze vliegtickets konden we ook onze zitplaatsen al vastzetten. Op 23 juni vertrekken wij met vlucht SQ323 om 11:15 uur vanaf Schiphol en vliegen in 12½ uur naar Singapore. Wij zitten dan op een rij van twee stoelen, ik bij het raampje en Kees naast mij aan het gangpad. Van Singapore naar Melbourne vliegen wij met de A380, op dit moment het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Hier hebben wij in 2009 ook al mee gevlogen en is uiterst comfortabel.
Vanaf Singapore hadden wij de keus uit 3 vluchten waarvan er 2 waren met een tussenstop in Australië met wachttijden van 9 á 10 uur voordat we door konden vliegen naar Hobart. Wij hebben bewust gekozen voor een vlucht naar Melbourne met een wachttijd in Singapore van 15 uur. Dit omdat als je langer dan 5 uur in transit ben op Changi Airport, je een excursie kan maken naar Singapore. Al vaker een tussenlanding gemaakt op deze luchthaven maar nooit genoeg wachttijd gehad voor deze toer. Als we op Changi Airport geland zijn, is het de bedoeling dat we eerst gaan reserveren voor de toer van 09:00 uur. Wij zijn dan rond half twaalf terug op de luchthaven. Op de luchthaven een kamer geboekt in het Ambassador Transit Hotel van 12:00 tot 19:00 uur. Als gast van het hotel kun je voor $12 SGD p.p. ( +/- € 6,50 ) gebruik maken van de VIP lounge incl. koffie, thee en snacks. Er is ook een zwembad wat gratis toegankelijk is voor hotelgasten dus zwemgoed in de handbagage. Daarna gaan we gebruik maken van onze kamer om uit te rusten, douchen, koffie drinken en even op het net om ons dagboek bij te werken. Om 19:00 moeten we onze kamer uit en hebben dan nog 2 uur de tijd om te winkelen voordat we door vliegen naar Melbourne, daar komen wij dan op dinsdagochtend aan en hebben dan een wachttijd van 2 uur voordat we door kunnen vliegen naar Hobart. Hopen dat alles gaat zoals wij willen dat het gaat maar dat is nog 173 dagen afwachten.