Arvidsjaur - Sirkka 571 km - Reisverslag uit Sirkka, Finland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Arvidsjaur - Sirkka 571 km - Reisverslag uit Sirkka, Finland van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Arvidsjaur - Sirkka 571 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

27 Juni 2010 | Finland, Sirkka

Vanmorgen vroeg opgestaan want het wordt een lange dag. Helaas kunnen we onderweg niet overal voor stoppen dus zijn we selectief bezig geweest. Honderd km voorbij Arvidsjaur even een omweg gemaakt van 60 km om de “Storfossen” te bezichtigen. Een immense waterval en stroomversnellingen met een verval van 80 meter over een afstand van 5 km in de Piteälv rivier. Vlak vóór Jokkmokk zijn we de poolcirkel gepasseerd. Tot onze verbazing zagen we ineens wat lopen op de weg. Toen we dichterbij kwamen bleek het een echte vos te zijn met zijn prooi nog in zijn bek. In Gällivare gestopt voor onze lunch bij een benzinestation. Nogmaals het is zondag dus alles is gesloten. Ook vandaag weer een paar keer moeten stoppen voor de rendieren op de weg. Om 14.45 uur in Zweden, bij Kolari, de grens met Finland gepasseerd en toen was het ineens 1 uur later. Hierna via een net zo’n mooie weg, met ook weer rendieren die bijna binnen kwamen, naar ons hotel gereden. Daar kwamen we om 17.00 uur aan, Finse tijd.

• 27 Juni 2010 - 16:27

René:

ten eerste leuk die vos, maar is toch niet zo bijzonder? zie ze hier ook wel eens.
    ten tweede prachtig landschap, prachtig water
    ten derde het is 23 juli 13.15 ik heb nachtdienst maar kan denk wel wakker blijven voor jullie :)

• 28 Juni 2010 - 09:49

Sandra:

hoi

schitterende foto's weer

krijg kriebels om weer die kant op te gaan.

het blijft mooi landen en zo schoon.

en schitterend om die beesten weer te zien.

geniet ervan.

doei
    Sandra

• 28 Juni 2010 - 10:01

Willy:

Hoi Corrie en Kees

Jullie maken wel weer een mooie reis hoor prachtig die foto's

groetjes,

Willy