Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Katoomba - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Katoomba

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

12 Juli 2013 | Australië, Katoomba

We hadden thuis al besloten dat we vanaf de Blue Mountains via de kust terug naar Sydney zouden rijden. Gisteravond samen de kaart bekeken waar we de laatste 2 nachten willen slapen. Het is Nelson Bay en The Entrance geworden. Wij hadden nog niets gereserveerd maar door de drukte ivm schoolvakanties hebben wij via Booking.com naar hotels gezocht en gevonden. Ook in ons huidige onderkomen was er een zaterdag geen plaats geweest voor ons. De planning voor vandaag is dat we rijden naar Echo Point waar veel wandelingen beginnen. Om 8 uur waren we al op de parkeerplaats waar de parkeermeters het pas om 9 uur doen. Zoals de meeste van onze volgers weten, hebben wij het geduld niet om 1 uur te wachten. Een werkman zei dat we maar een briefje onder de voorruit moesten doen dat wij er om 8 uur waren en bij terug komst zouden betalen. Dat vertrouwen hadden wij ook niet helemaal dus van de eerste wandeling maar een korte gemaakt. Al met al hebben wij precies 4½ uur gelopen langs vele uitzichtpunten. We waren niet de enige die vroeg waren want we hebben een slachtoffer gevonden die een foto van ons samen maakte bij de 3 Sisters. Om 9 uur de parkeerautomaat bezocht ( vreselijk duur, lijkt Rotterdam wel) en toen water meegenomen en echt op pad. Kwamen we langs een bord met ”Giant Stairway,heel steil en alleen voor sterke wandelaars”. Wij kijken en dachten dat lukt ons wel. De trap is inderdaad hééééééél steil,smal en soms een beetje glad. Na meer als een half uur lopen was het eind nog niet in zicht. Wij wisten niet of er beneden een gewoon wandelpad terug naar de parkeerplaats zou zijn. Even overleggen maar het risico dat er geen pad was, dorsten wij niet te nemen. Terug naar boven heb ik de treden geteld, het waren er 748. Naar beneden hebben we er drie kwartier over gedaan, naar boven bijna 1½ uur. Deze keer zijn de Bosjes een beetje dom geweest. Op het bord staat te lezen dat je beneden uitkomt bij Scenic World, waar we gisteren waren. Hadden we met de kabelbaan weer naar boven gekund. Zijn toch nog een wandeling van 3 km gaan maken naar de Leura Cascades. Dachten dat het een mooi uitkijkpunt zou zijn, blijkt een park te zijn met picknik plaatsen compleet met BBQ’s. De wandeling op zich was zeker de moeite waard met mooie vergezichten maar om dezelfde weg weer terug te wandelen is teveel van het goede. De blauwe gloed op sommige foto’s komt van de eucalyptusbomen. Door de warmte komt er olie vrij. Daar komt de naam “Blue Mountains” waarschijnlijk vandaan. Zijn via de straat teruggewandeld naar de parkeerplaats.
P.S.
Marian&Wim
Wij hebben in 2009 een geheugenkaart gekocht van Australië voor de TomTom. Werkt prima. Elke keer als wij hem aanzetten krijgen we zelfs een waarschuwing dat we links moeten rijden.

• 12 Juli 2013 - 09:36

Annelies:

Lieverds!!!!
    Doe me dit nooit meer aan! Die trap vreselijk.
    En het waren 751 treden, die 2 bultjes onderaan en dat ene pukkeltje
    bovenop tellen ook mee. Maar wat hebben we weer genoten zeg!
    Trouwens ik had die foto van jullie beiden toch ook kunnen nemen :)

• 12 Juli 2013 - 11:35

Rene:

Ma je heb een een fout gemaakt: dat zijn geen mooie vergezichten, dat zijn ongelofelijke, fantastische, vergezichten :D

• 12 Juli 2013 - 16:29

Jan En Willy:

Hallo Bosjes het is schitterend en natuurlijk volgen wij jullie.
    En wat dat eten betreft het is geweldig dat je er glutenvrij kan eten maar voor ons is dit
    toch wel een beetje te ver nou genieten noch maar even voor je het weet ben je
    weer thuis.

groetjes,

Jan en Willy

• 12 Juli 2013 - 21:20

Marian En Wim:

Jullie lopen wat af zeg, hebben vast een goede conditie om zulke prestaties te leveren.
    Hebben jullie genoeg tijd om veel foto's te maken?
    Jullie zijn een paar drukke Bosjes. Geniet, want jullie hebben nog heel wat dagen te gaan.
    Pas maar goed op elkaar!

• 12 Juli 2013 - 23:19

Sezai Akguc:

he, vakantie gangers ik zie al dat jullie genoeg gezien hebben niet te veel van die trappen lopen Corrie, genie ervan e tot snel zou ik zeggen.
    groetjes Sezai, Rukiye, Gurkan Ata, Sima Ada en Giray Ant.

Verslag uit: Australië, Katoomba

AUSSIE INCL TASSIE 2013

Dinsdag, 1 januari 2013
Over 173 dagen vanaf vandaag is het zover. Wij vertrekken dan weer naar Australië voor de 6e keer. Deze keer gaan we ook naar Tasmanië, daar zijn we nog niet eerder geweest. Het is winter down under dus zijn we erg benieuwd naar het weer wat we krijgen. Kees wilde zijn 65e verjaardag vieren in Aussie, om precies te zijn in Sydney. De laatste week van onze vakantie zijn we dan ook in Sydney waar wij op 17 juli bij Doyles on the Quay gaan eten. Kevin & Dawn, onze vrienden uit Brisbane, komen die week ook naar Sydney. Opnieuw heb ik zelf alles via internet uitgezocht, gereserveerd en geboekt. Wij vliegen met Singapore Airlines, eerst naar Singapore, van Singapore naar Melbourne en van Melbourne naar Hobart. Bij het boeken van onze vliegtickets konden we ook onze zitplaatsen al vastzetten. Op 23 juni vertrekken wij met vlucht SQ323 om 11:15 uur vanaf Schiphol en vliegen in 12½ uur naar Singapore. Wij zitten dan op een rij van twee stoelen, ik bij het raampje en Kees naast mij aan het gangpad. Van Singapore naar Melbourne vliegen wij met de A380, op dit moment het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Hier hebben wij in 2009 ook al mee gevlogen en is uiterst comfortabel.
Vanaf Singapore hadden wij de keus uit 3 vluchten waarvan er 2 waren met een tussenstop in Australië met wachttijden van 9 á 10 uur voordat we door konden vliegen naar Hobart. Wij hebben bewust gekozen voor een vlucht naar Melbourne met een wachttijd in Singapore van 15 uur. Dit omdat als je langer dan 5 uur in transit ben op Changi Airport, je een excursie kan maken naar Singapore. Al vaker een tussenlanding gemaakt op deze luchthaven maar nooit genoeg wachttijd gehad voor deze toer. Als we op Changi Airport geland zijn, is het de bedoeling dat we eerst gaan reserveren voor de toer van 09:00 uur. Wij zijn dan rond half twaalf terug op de luchthaven. Op de luchthaven een kamer geboekt in het Ambassador Transit Hotel van 12:00 tot 19:00 uur. Als gast van het hotel kun je voor $12 SGD p.p. ( +/- € 6,50 ) gebruik maken van de VIP lounge incl. koffie, thee en snacks. Er is ook een zwembad wat gratis toegankelijk is voor hotelgasten dus zwemgoed in de handbagage. Daarna gaan we gebruik maken van onze kamer om uit te rusten, douchen, koffie drinken en even op het net om ons dagboek bij te werken. Om 19:00 moeten we onze kamer uit en hebben dan nog 2 uur de tijd om te winkelen voordat we door vliegen naar Melbourne, daar komen wij dan op dinsdagochtend aan en hebben dan een wachttijd van 2 uur voordat we door kunnen vliegen naar Hobart. Hopen dat alles gaat zoals wij willen dat het gaat maar dat is nog 173 dagen afwachten.