Trondheim - Oppdal 171 km - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Trondheim - Oppdal 171 km - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Trondheim - Oppdal 171 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

13 Juli 2010 | Noorwegen, Oppdal

Vanmorgen vroeg uit Trondheim vertrokken. Het is hier vanaf 8 uur betaald parkeren en nogal prijzig ( zoals alles hier). Het is maar 125 km naar Oppdal dus we waren al om half elf bij ons hotel. Morgen gaan we met een Muskusos -en Elandsafari. Daar eerst alles voor geregeld. ’s Middags zijn we naar een uitkijkpunt, genaamd Magalaupet, gereden. Vanaf een parkeerplaats loopt er een smal paadje naar de rivier de Driva. De rivier perst zich hier door een kloof. De enorme kracht van het water heeft hierin ronde kanalen uitgehold, vandaar de naam Magalaupet die zoiets als maag-darmkanaal betekent. Jammer was dat door de regen het pad op sommige plaatsen nogal glibberig was. Ook nog even naar een openlucht museum geweest. Het is de grootste Viking begraafplaats van Noorwegen. Er zijn onder bos en heide honderden Vikinggraven gevonden, uit de tijd dat Vangslia een belangrijke plaats was (ca.600-1000 jaar na Chr.).

• 13 Juli 2010 - 23:54

Rene:

prachtig landschap, prachtig wild water, en wat de nevel betreft past eigenlijk wel bij Noorwegen: de mystiek van de Vikingen :)