Rognan - Mosjøen 242 km - Reisverslag uit Mosjøen, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Rognan - Mosjøen 242 km - Reisverslag uit Mosjøen, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Rognan - Mosjøen 242 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

11 Juli 2010 | Noorwegen, Mosjøen

Vanmorgen eerst bij 2 museums langs gegaan. Het “Blood Road Museum,”en het “Saltdal Museum”. Het eerste museum toont het lot van de vele krijgsgevangenen van de Duitsers in deze regio in de jaren’42-’45. Ze moesten onder dwang een weg aan leggen. Vandaar de naam “Bloed Weg”. Het tweede museum bevat een dorpje met originele boerenhuisjes. Het oudste gebouw is uit 1750. Deze omgeving is bekend om zijn botenbouwers uit die tijd. Helaas beide gesloten. Wel een paar foto’s kunnen maken. Op ons gemak naar Mosjøen gereden. Opnieuw de Poolcirkel gepasseerd en hier even pauze gehouden. Wij hebben ook ons steentje bij gedragen. Ook is het weer voor het eerst warmer dan 15º, namelijk 22º. Wij rijden door een gebied genaamd ”Sildhopfjellet“ een hoogvlakte. Daarna nogmaals pauze gehouden in Mo I Rana voor onze lunch. Je kan merken dat we bij een dichter bevolkt gebied komen want zelfs op zondag zijn er nu winkels open en er zijn torenflats. Vlak voor Mosjøen kwamen we door een hele lange tunnel van 8,6 km. Om 14.00 uur waren we al bij ons hotel. Wij zijn per abuis door de autoloze winkelstraat gereden, hebben het bord niet gezien. Mooi hotel met een grote tuin rondom aan het water en midden in het centrum van Mosjøen. Gelijk even de omgeving gaan verkennen en om in herhalingen te vervallen, er is niets mis mee. Prachtige gerestaureerde oude huisjes en winkeltjes. Beter dan Nusfjord en hier hoefden we nergens voor te betalen. De rest van de middag in de tuin van ons hotel door gebracht. Heerlijk in het zonnetje mijn dagboek bijgewerkt.

• 11 Juli 2010 - 17:35

Annelies:

Volgens mij is het "warmere" weer jullie naar de bol geslagen.
    2 dezelfde verslagen op 1 dag????
    Ach we zullen het maar op de zomerse temperaturen houden he, dat zijn jullie de afgelopen weken niet gewend :)

Morgen weer werken na 3 weken klusvakantie :(
    geniet nog lekker, wij genieten met jullie mee

• 11 Juli 2010 - 21:32

Rene:

helaas 1-0 verloren in 116min omdat scheidsrechter duidelijk buitenspel van spanje negeerde (hij gaf bovendien Nederland kaart voor een lichte overtreding waar hij spanje eerder voor een zelfde maar zwaardere overtreding niets gaf)