De tuinen - Reisverslag uit Camelford, Verenigd Koninkrijk van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu De tuinen - Reisverslag uit Camelford, Verenigd Koninkrijk van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

De tuinen

Door: Corrie Bos

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

23 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Camelford

Ons hotel in Camelford blijkt een B&B te zijn. Kregen de tip om bij de Masons Arms, een pub, te gaan eten. Inderdaad, het eten was uitstekend en omdat het erg druk was, hebben we gelijk voor vanavond gereserveerd. Gisteravond hadden ze een fout gemaakt met de rekening en er was naar de eigenaar van ons hotel gebeld of hij het aan ons wilden doorgeven.. Kees heeft met zijn kaart betaald maar naar nu blijkt geen 87 pond maar 87 pennies . Het meisje had een fout gemaakt. Het is vandaag heel de dag droog gebleven en dat kwam ons wel goed uit. Als eerste zijn we naar de Lost Gardens of Heligan gereden. Een tuin van een aantal hectare en werkelijk schitterend om te zien. We waren er om 10 uur en om kwart over twee liepen we naar de uitgang. Er was echt van alles te zien, groente, fruit, kunstwerken van planten, rozen, bomen, eigenlijk een overcomplete botanische tuin. Wij hebben al vele tuinen gezien maar deze komt in de top 3. Daarna het Eden Project bezocht, ook een tuin maar meer als onderdeel van een project om mensen bewust te maken dat er zuinig met de natuur moet worden omgesprongen. Er was een regenwoud en een mediterrane tuin ingericht onder enorme koepels. Het Eden Project is grotendeels een educatieve tuin, ook zeer de moeite waard om één keer te bezichtigen terwijl de Lost Garden of Heligan een bezoek meerdere keren waard is.