Onderweg naar Plymouth - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Onderweg naar Plymouth - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Plymouth

Door: Corrie Bos

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

26 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Helaas is de weersverwachting voor vandaag weer veel regen. Als eerste gaan we naar St.Michael’s Mount. Dit kasteel ligt op een eiland wat alleen bij laag water te voet is te bereiken. Buiten de bewoners van het kasteel leven en werken er zo’n 30 mensen. Bij hoog water vaart er een veerpont. Wij konden er per voet heen en ook weer terug naar het vaste land. Tot 1909 waren er ook koeien op het eiland om de bewoners te voorzien in hun eigen melk, kaas en boter. Eenmaal binnen konden we prachtig gedecoreerde kamers zien. Rondom het kasteel ligt er een schitterende tuin met hoofdzakelijk rotsplanten en grasvelden. Vroeger heeft het ook gediend als een vesting met verdedigings werken. ’s Middags doorgereden naar de Trebah Gardens maar twijfelen we een beetje of we wel naar binnen zouden gaan. Het regent namelijk behoorlijk. Toch maar gedaan. Foto’s genomen van onder mijn paraplu, dat ging best maar Kees is inmiddels doorweekt. Onze poncho’s lagen nog in de auto, dom, dom, dom. Vanwege het slechte weer niet alles bekeken. Moeten nog een keer terug met mooi weer. De TomTom aangezet naar ons volgende hotel in Plymouth. We waren er om 5 uur maar konden ons hotel niet vinden en/of een parkeergarage in de buurt. Rondjes gereden tot René ons belde hoe we moesten rijden en dat hij voor de deur van het hotel zou staan. Toen lukte het in één keer.

• 27 Mei 2014 - 10:06

Marian En Wim:

Het giant's hart hebben we (op de foto) nog niet gevonden. Kees heeft (op de foto) wel het licht gezien. Na regen komt zonneschijn. Even de kleren laten drogen en dan weer verder.
    Groeten van Wim en Marian.