Op de helft - Reisverslag uit Penzance, Verenigd Koninkrijk van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Penzance, Verenigd Koninkrijk van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Corrie Bos

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

24 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Penzance

Vandaag reizen we weer verder naar Penzance, St Just voor de komende 2 nachten. Onderweg hebben we weer een paar dingen om te bezichtigen. Allereerst in Truro het Royal Cornwall Museum. Het museum ligt middenin het centrum van Truro maar gelukkig was de parkeergarage ook vlakbij. Het was er ontzettend druk, waarschijnlijk omdat het zaterdag is. Het museum was klein maar fijn. 2 verdiepingen met op de begane grond de geschiedenis van Cornwall en op de 1e verdieping schilderijen en porselein vanaf 1400 tot +/- 2000. Er lagen verschillende porseleinen giften van een Hollander, zijn naam zijn we alweer vergeten. Inmiddels zijn we René tegen gekomen en die had alweer een boekenwinkel ontdekt. Na het museum zijn de mannen weer even gaan neuzen. René heeft 8 boeken gescoord en Kees 2. Nog even een paar foto’s gemaakt van de Truro Cathedraal voordat we doorgereden zijn naar het Nationaal Zeehonden opvangcentrum. Was wel even leuk om te zien hoe ze gevoederd werden. Dit jaar hadden ze al 59 zeehonden opgevangen. Ook waren er otters en pinguïns om te zien. Nog even naar Lizard Point , het Zuidelijkste punt van Engeland om een paar foto’s te maken. Inmiddels is het een beetje gaan miezelen en behoorlijk koud en ons hotel is nog een uurtje rijden. We kwamen er om half vijf aan.

• 25 Mei 2014 - 16:12

Marian En Wim:

Op de helft, maar nog veel te doen.
    Jullie snuiven niet alleen cultuur en natuur, maar jullie genieten met volle teugen. Nog veel plezier.

• 25 Mei 2014 - 17:31

Anja En Leo Jansen:

Alweer op de helft! Time flyes. De laatste paar dagen weer genoten van de foto's en info.
    Jullie hebben al een hoop beleefd en veel moois gezien. Geweldig weer om dit ook zo een beetje mee te kunnen maken! Geniet ze verder.
    Grts. En liefs Anja en Leo