Cheddar Gorge - Reisverslag uit Dunster, Verenigd Koninkrijk van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Cheddar Gorge - Reisverslag uit Dunster, Verenigd Koninkrijk van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Cheddar Gorge

Door: Corrie Bos

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

19 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dunster

Vandaag hebben we maar 1 attractie die we willen zien maar wel een die de hele dag vult, “Cheddar Gorge”. Een prachtig natuurgebied waar je al doorheen rijdt als je het plaatsje Cheddar benadert. Wij hadden al in Nederland kaartjes gekocht dus auto op parkeerplaats en als eerste met een open bus een toer door de gorge gemaakt. Schitterende rotspartijen met hier en daar grotten, adembenemend mooi. Gough’s Cave, een grot waar menselijke resten van 9000 jaar geleden zijn gevonden heeft een bevroren rivier en natuurlijk stalactieten en stalagmieten. Via een audiofoon krijg je het verhaal te horen over de geschiedenis van de grot. Het Cheddar Man Museum of Prehistorie geeft alle informatie over Cheddar Gorge zelf. Er was ook een demonstratie over oude ambachten. Daarna nog een grot bezocht waar binnen een heel verhaal met luid gebliksem en gedonder verteld werd, dat was gewoon heel leuk. Inmiddels 1 uur dus tijd om de inwendige mens te verzorgen. Beetje teveel gegeten want we moesten daarna ”Jacobs Ladder” op, 274 treden om de kliftop wandeling te maken van ruim 5 km. Lijkt niet veel maar we hebben er 3 uur over gedaan.Een heel smal wandelpad met grote keien en het was behoorlijk warm. Maar we hebben het gered al lag soms bij mij de moed in mijn schoenen. Toen naar on s hotel in Dunster voor de komende 3 nachten waar we om 6 uur aan kwamen. Een typisch Engels hotel met bloemetjes behang en gordijnen maar wel heel netjes.