Dagje Oxford - Reisverslag uit Reading, Verenigd Koninkrijk van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Dagje Oxford - Reisverslag uit Reading, Verenigd Koninkrijk van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Dagje Oxford

Door: Corrie Bos

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

18 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Reading

Vandaag wordt het een dagje Oxford wat een klein uurtje rijden vanaf ons hotel is. Onze auto op een Park & Ride neergezet en verder met de bus naar het centrum van Oxford. Heel relaxed. Het is opnieuw een hele warme dag, ongeveer 24º. Als eerste gaan we naar de Bodleian Library. Een wereld beroemde bibliotheek die nog dagelijks in gebruik is. We hadden mazzel omdat er geen lezers waren konden we een paar kamers meer bezichtigen. De boeken mogen niet meegenomen worden maar wel in de Bibliotheek zelf gelezen worden. De gids vertelde dat er ruim elf miljoen boeken waren en dat het aantal nog steeds groeide. Alleen in de zalen buiten de bibliotheek zelf mochten we foto’s maken wat eigenlijk wel jammer is. Kees en René zijn daarna een boekenwinkel ingestapt, Waterford, en hebben allebei een stuk of 6 boeken gekocht. Die zijn de komende weken (thuis) weer zoet. Even geluncht en toen Oxford castle bezocht waar eigenlijk nog maar één toren van over is. Een steile trap van 65 treden op, dus naar de fitnes hoeven we ook niet meer, wat beloond werd met een prachtig uitzicht over Oxford. Nog even naar de Botanische tuin wat een beetje tegen viel, erg klein. Het is de eerste Botanische tuin waar voor betaald moest worden en in een half uurtje hadden we het wel gezien. Wel erg mooi maar ook erg klein al zie je dat niet echt op de foto’s. Natuurlijk hebben we weer moeie voetjes dus tijd om terug naar het hotel te gaan.

• 18 Mei 2014 - 22:39

Annelies En Leen:

Fijn dat we weer mee mogen reizen. Geweldige foto's weer kunnen nemen. Alhoewel al dat trap klimmen niet aan ons besteed is. We benne er nog kapot van, maar goed er zijn door de Bosjes weer voldoende boeken gescoord, dus voor nu benen omhoog, bed in relaxstand en lezen. Morgen is er weer een dag. O ja wij schuiven morgen wat later aan. Leen moet evenvoor bloeddrukcontrole naar de arts.
    See you later alligator(s)
    xxxx

• 04 Juni 2014 - 21:08

Erica:

Heerlijke foto's genieten er zelf van