Bestemming Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Bestemming Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Bestemming Sydney

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

15 Juli 2013 | Australië, Sydney

Vanmorgen besloten dat we gelijk doorrijden naar Sydney. Om 5 uur hoeven wij de auto pas in te leveren maar tot Sydney is het maar 112km. Via een 3-baans snelweg gaat het natuurlijk wel snel. Je mag er 110 rijden en het verbaasd ons dat zelfs naar Sydney het niet erg druk is. De TomTom heeft ons weer prima naar het vliegveld geleid. Auto ingeleverd en een taxi genomen naar ons hotel. Om kwart over tien waren wij er al en onze kamer is al beschikbaar. De conciërge heeft onze koffers en tassen op de kamer gebracht en wij zijn koffie gaan drinken in de lounge. Het goede leven bevalt ons wel. Zoals jullie inmiddels wel gewend zijn van ons, zijn we daarna gelijk gaan wandelen. Naar de “ROCKS”. Dit is het oudste deel van Sydney wat helemaal gerestaureerd is. Daarna via de Sydney Harbour Bridge naar de overkant gelopen. In 2007 hebben wij over het hoogste boog van de brug gelopen. Ook met blauwe pakken aan. Je moet eerst blazen, kijken of je wel nuchter ben, voordat je erop mag. Het gebouw op de voorgrond van foto nr.6 is de Sydney Cruise Terminal en aan de kop ervan is het restaurant waar Kees wou eten voor zijn 65ste verjaardag. Aan de overkant bij het Lunapark de veerboot terug genomen. De drie oude huizen zijn miljoen dollar huizen, al zou je dat niet zeggen. Het is de locatie, uitzicht op de haven, waar je voor betaald. Terug aan de andere kant is het weer een drukte van jewelste en was het even zoeken voor een plaatsje voor de lunch. Het is nogal een decadente lunch geworden. Met levende muziek. Het lange blaasinstrument is een Didgeridoo. Wij hebben er één in 2009 gekocht maar kunnen er niet op spelen. Kees krijgt er maar een klein beetje geluid uit. De man op de foto natuurlijk wel. Toen via de Botanische tuin naar de AMP toren om een reservering te maken voor ons diner. De vloer draait 360 graden rond terwijl je over Sydney kijkt met al zijn lichtjes.

• 15 Juli 2013 - 20:06

Annelies:

Hey brother and sister.
    Again it was wonderful fantastic.:)
    Ik heb genoten van ieder moment.
    Wat krijgen voor lekkers op 17 juli?
    Dat schijnt de dag te zijn dat mijn broertje officieel van
    Vadertje Drees gaat trekken.
    Hoe voelt dat ouwetje?
    Ik hoop dat je heel lang van je welverdiende pensioen mag genieten

• 16 Juli 2013 - 09:43

Marian En Wim:

Het blijft een plezier om naar jullie foto's te kijken. Nog een paar dagen te gaan. Blijf genieten tot de laatste moment en probeer alle herinneringen een plaatsje te geven. Voor Kees een hele fijne verjaardag en voor jullie samen een gezellige dag.

• 16 Juli 2013 - 10:22

Rene :

hele mooie foto van het operahuis (moet je bij thuiskomst als achtergrond op de computer gebruiken :) )

Verslag uit: Australië, Sydney

AUSSIE INCL TASSIE 2013

Dinsdag, 1 januari 2013
Over 173 dagen vanaf vandaag is het zover. Wij vertrekken dan weer naar Australië voor de 6e keer. Deze keer gaan we ook naar Tasmanië, daar zijn we nog niet eerder geweest. Het is winter down under dus zijn we erg benieuwd naar het weer wat we krijgen. Kees wilde zijn 65e verjaardag vieren in Aussie, om precies te zijn in Sydney. De laatste week van onze vakantie zijn we dan ook in Sydney waar wij op 17 juli bij Doyles on the Quay gaan eten. Kevin & Dawn, onze vrienden uit Brisbane, komen die week ook naar Sydney. Opnieuw heb ik zelf alles via internet uitgezocht, gereserveerd en geboekt. Wij vliegen met Singapore Airlines, eerst naar Singapore, van Singapore naar Melbourne en van Melbourne naar Hobart. Bij het boeken van onze vliegtickets konden we ook onze zitplaatsen al vastzetten. Op 23 juni vertrekken wij met vlucht SQ323 om 11:15 uur vanaf Schiphol en vliegen in 12½ uur naar Singapore. Wij zitten dan op een rij van twee stoelen, ik bij het raampje en Kees naast mij aan het gangpad. Van Singapore naar Melbourne vliegen wij met de A380, op dit moment het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Hier hebben wij in 2009 ook al mee gevlogen en is uiterst comfortabel.
Vanaf Singapore hadden wij de keus uit 3 vluchten waarvan er 2 waren met een tussenstop in Australië met wachttijden van 9 á 10 uur voordat we door konden vliegen naar Hobart. Wij hebben bewust gekozen voor een vlucht naar Melbourne met een wachttijd in Singapore van 15 uur. Dit omdat als je langer dan 5 uur in transit ben op Changi Airport, je een excursie kan maken naar Singapore. Al vaker een tussenlanding gemaakt op deze luchthaven maar nooit genoeg wachttijd gehad voor deze toer. Als we op Changi Airport geland zijn, is het de bedoeling dat we eerst gaan reserveren voor de toer van 09:00 uur. Wij zijn dan rond half twaalf terug op de luchthaven. Op de luchthaven een kamer geboekt in het Ambassador Transit Hotel van 12:00 tot 19:00 uur. Als gast van het hotel kun je voor $12 SGD p.p. ( +/- € 6,50 ) gebruik maken van de VIP lounge incl. koffie, thee en snacks. Er is ook een zwembad wat gratis toegankelijk is voor hotelgasten dus zwemgoed in de handbagage. Daarna gaan we gebruik maken van onze kamer om uit te rusten, douchen, koffie drinken en even op het net om ons dagboek bij te werken. Om 19:00 moeten we onze kamer uit en hebben dan nog 2 uur de tijd om te winkelen voordat we door vliegen naar Melbourne, daar komen wij dan op dinsdagochtend aan en hebben dan een wachttijd van 2 uur voordat we door kunnen vliegen naar Hobart. Hopen dat alles gaat zoals wij willen dat het gaat maar dat is nog 173 dagen afwachten.