Laatste dag Hobart - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Laatste dag Hobart - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Laatste dag Hobart

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

05 Juli 2013 | Australië, Tasmania

Na het ontbijt ruim een uur bezig geweest om de foto’s van gisteren op onze website te zetten. Niet gelukt, ga het vanmiddag opnieuw proberen. Wat wel gelukt is, is om in te checken bij Jetstar voor onze vlucht naar Sydney. De receptie heeft onze instapkaarten uitgeprint. Een taxi besteld voor morgen ochtend 7 uur zodat we net nog genoeg tijd hebben om te ontbijten. Na het fiasco van vanmorgen zijn we naar de Botanische tuin gaan wandelen. Elke grote stad in Australië heeft er één. Daar moet ik altijd heen. Zelfs in Sydney sla ik deze niet over. Via een prachtige wandeling door de “Queens Domain”. Hier staan 520 gedenkstenen van gesneuvelden uit de 1e wereldoorlog. Bij elke steen wordt een boom geplant. Bij de meeste staat deze er al. Ook in Hobart heeft de botanische tuin een heel gevarieerde beplanting. Een gedeelte met alleen Nieuw Zeelandse, Australische en Tasmaanse beplanting, een Japanse tuin, eigenlijk teveel om op te noemen en teveel om in een paar uur te bekijken. Terug gelopen naar het centrum toen het van het ene op het andere moment is gaan stormen en de regen met bakken uit de hemel kwam. Onze gekochte poncho’s hielpen ook niet echt. Dan maar terug naar ons hotel om droge kleren aan te trekken. Terwijl ik dit zit te schrijven, hangen onze kleren te drogen bij de verwarming.

• 05 Juli 2013 - 09:48

Rene:

Botanische tuin ziet er prachtig uit :). Nou ben ik natuurlijk volop aan het genieten van de reis maar moet hem vandaag even onderbreken aangezien ik vanavond naar The Who ga :D

Tags: Hobart

Verslag uit: Australië, Tasmania

AUSSIE INCL TASSIE 2013

Dinsdag, 1 januari 2013
Over 173 dagen vanaf vandaag is het zover. Wij vertrekken dan weer naar Australië voor de 6e keer. Deze keer gaan we ook naar Tasmanië, daar zijn we nog niet eerder geweest. Het is winter down under dus zijn we erg benieuwd naar het weer wat we krijgen. Kees wilde zijn 65e verjaardag vieren in Aussie, om precies te zijn in Sydney. De laatste week van onze vakantie zijn we dan ook in Sydney waar wij op 17 juli bij Doyles on the Quay gaan eten. Kevin & Dawn, onze vrienden uit Brisbane, komen die week ook naar Sydney. Opnieuw heb ik zelf alles via internet uitgezocht, gereserveerd en geboekt. Wij vliegen met Singapore Airlines, eerst naar Singapore, van Singapore naar Melbourne en van Melbourne naar Hobart. Bij het boeken van onze vliegtickets konden we ook onze zitplaatsen al vastzetten. Op 23 juni vertrekken wij met vlucht SQ323 om 11:15 uur vanaf Schiphol en vliegen in 12½ uur naar Singapore. Wij zitten dan op een rij van twee stoelen, ik bij het raampje en Kees naast mij aan het gangpad. Van Singapore naar Melbourne vliegen wij met de A380, op dit moment het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Hier hebben wij in 2009 ook al mee gevlogen en is uiterst comfortabel.
Vanaf Singapore hadden wij de keus uit 3 vluchten waarvan er 2 waren met een tussenstop in Australië met wachttijden van 9 á 10 uur voordat we door konden vliegen naar Hobart. Wij hebben bewust gekozen voor een vlucht naar Melbourne met een wachttijd in Singapore van 15 uur. Dit omdat als je langer dan 5 uur in transit ben op Changi Airport, je een excursie kan maken naar Singapore. Al vaker een tussenlanding gemaakt op deze luchthaven maar nooit genoeg wachttijd gehad voor deze toer. Als we op Changi Airport geland zijn, is het de bedoeling dat we eerst gaan reserveren voor de toer van 09:00 uur. Wij zijn dan rond half twaalf terug op de luchthaven. Op de luchthaven een kamer geboekt in het Ambassador Transit Hotel van 12:00 tot 19:00 uur. Als gast van het hotel kun je voor $12 SGD p.p. ( +/- € 6,50 ) gebruik maken van de VIP lounge incl. koffie, thee en snacks. Er is ook een zwembad wat gratis toegankelijk is voor hotelgasten dus zwemgoed in de handbagage. Daarna gaan we gebruik maken van onze kamer om uit te rusten, douchen, koffie drinken en even op het net om ons dagboek bij te werken. Om 19:00 moeten we onze kamer uit en hebben dan nog 2 uur de tijd om te winkelen voordat we door vliegen naar Melbourne, daar komen wij dan op dinsdagochtend aan en hebben dan een wachttijd van 2 uur voordat we door kunnen vliegen naar Hobart. Hopen dat alles gaat zoals wij willen dat het gaat maar dat is nog 173 dagen afwachten.