Oppdal 74 km - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Oppdal 74 km - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Oppdal 74 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

14 Juli 2010 | Noorwegen, Oppdal

Vanaf ons hotel in colonne gereden naar het Dovrefjell Nationaal Park. Een groep van 14 mensen en een gids. Om kwart voor tien wandelde wij het park (13 km²) binnen en om half vier stonden wij weer buiten. Elk jaar in maart worden de ossen geteld en in mei worden de kalveren geboren. Ze weten dus nooit precies hoeveel er zijn. Ze schatten ca.260. Het wandelen was soms klauteren over rotsen, steil omhoog. Lopen door beekjes, springen om een groot gat te overbruggen, over moerasachtige grond en door de blubber. Dat alles om Muskusossen te kunnen zien. De gidsen van het park weten wel waar ze ongeveer zijn maar deze beesten blijven geen uren op één plek. Ik ben twee keer gevallen maar ook dat was de moeite waard want wij hebben ze gezien. Soms heel ver van ons vandaan maar ook één wat dichterbij. Wij zagen er zelfs 5 tegelijk in de verte. Die waren zich aan het afkoelen op wat sneeuw. Gelukkig hadden wij een verrekijker bij ons. Vanavond om half elf gaan wij met een Eland safari mee, maar daarover later.

• 14 Juli 2010 - 20:11

Guus En Arina Klaus:

Hoi,

Zie dat het eind van deze schitterende reis weer in zicht is. Volgens mij lijken deze weken wel maanden, zoveel hebben jullie ondernomen.
    En weer hele mooie foto's.
    Ben benieuwd naar de Eland safari.

Groetjes en veel plezier nog!

• 15 Juli 2010 - 00:20

Kevin & Dawn:

Hi to you both. We are finally up to date with your travels and having lots of fun as usual following the translation. What beautiful rugged country but a bit too cold for us in winter I think.