Mosjøen - Trondheim 393 km - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu Mosjøen - Trondheim 393 km - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Corrie & Kees Bos - WaarBenJij.nu

Mosjøen - Trondheim 393 km

Door: Kees en Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie & Kees

12 Juli 2010 | Noorwegen, Trondheim

Vandaag alweer aan de laatste week begonnen. Zoals met alle vakanties vliegt de tijd voorbij. Onze eerste stop is al na 30 km bij de Laksfossen, een waterval van 17 meter hoogte in de rivier de Vefsna. Vervolgens zijn we bij Majavatn, een uitgestrekt meer in een prachtige omgeving, gestopt voor koffie. Daarna opnieuw bij een waterval gestopt in Namsen. Hier zijn we wat langer gebleven want er was een museum bij over de zalm in alle stadia van ontwikkeling. Door dat er een dam gebouwd is, is de waterval niet meer wat het zou moeten zijn. Namelijk één van 35 meter naar beneden. De dam is gebouwd om elektriciteit op te wekken. Er is voor de zalm een trap gemaakt waarmee de zalm tegen de stroom in omhoog kan zwemmen. We hebben er ruim een uur rond gewandeld. In Steinkjer gestopt voor de lunch en om even onze beentjes te strekken. We waren om half vijf bij ons hotel en gelijk weer gaan wandelen. Als eerste de Nidaros Domkerk bezocht. Dit grootste stenen bouwwerk in Scandinavië werd in 1070 gebouwd. Het is de kerk waar de Noorse koningen worden gekroond. Er is een hele steile smalle trap van 172 treden naar de toren. Het moest in groepsverband want eenmaal op de trap kan je niemand passeren. Soms moest je zelfs zijdelings doorlopen. Erg benauwend en blij dat we weer beneden waren. Daarna langs de rivier de Nidelva terug gelopen. De houten pakhuizen van vroeger zijn gerestaureerd in apartementen en kantoren. Heel erg mooi gedaan.

• 13 Juli 2010 - 00:40

Rene:

ik val wat in herhaling maar wederom prachtige foto's (oh en hou maar op met regen te sturen we hebben inmiddels een beetje te veel gekregen lol:D)